Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,089
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

604
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رضایتمندی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران از عملکرد اساتید راهنما و مشاور پایان نامه درسال تحصیلی 94-93

صفحات

 صفحه شروع 174 | صفحه پایان 183

چکیده

 این پژوهش با هدف تعیین رضایتمندی دانشجویان تحصیلات تکمیلی(کارشناسی ارشد؛ دکتری) دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران از نحوه ی هدایت و راهنمایی پایان نامه توسط اساتید راهنما و مشاور در سال 1394-1393 صورت گرفت. این مطالعه به صورت توصیفی انجام گردید. ابتدا اعتبار صوری و محتوایی پرسشنامه توسط11 نفر از اعضا هیات علمی ارزیابی شد. CVR برای کلیه ی سوالات پرسشنامه بیشتر از 59/0 بود که تایید کننده ی روایی محتوایی پرسشنامه بود. پایایی پرسشنامه ازطریق محاسبه ضریب α کرونباخ صورت گرفت که ضریب 97/0 به دست آمد. در مجموع 382 نفر پرسشنامه ی پژوهش را تکمیل نمودند. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون های آمار توصیفی و استنباطی توسط نرم افزار SPSS انجام شد. یافته های پژوهش نشان داد میزان رضایت دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری از استادان راهنما, مشاور خود درسطح بالا بود و به ترتیب 8/86 درصد و 9/84 درصد رضایت داشتند. بین متغیرهای جنسیت و مقطع تحصیلی دانشجویان و میزان رضایت آنان از استاد راهنما, مشاور ارتباط معنی داری وجود نداشت(05/0p>). همچنین بین متغیرهای سن, نوع مطالعه و وضعیت پایان نامه با میزان رضایت آنان از اساتید راهنما, مشاور ارتباط معنی داری مشاهده شد(05/0p<). یافته ها بیانگر این بود که دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران رضایت مطلوبی از نحوه ی هدایت پایان نامه ها توسط اساتید راهنما و مشاور داشتند. پیشنهاد می شود به توانمندسازی دانشجویان دراجرای پایان نامه توجه بیشتری گردد و مطالعات بیشتری در سطح دانشگاه صورت گیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبدی، کیانوش، عرب، محمد، اکبری ساری، علی، و عادلی نژاد، فاطمه. (1396). رضایتمندی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران از عملکرد اساتید راهنما و مشاور پایان نامه درسال تحصیلی 94-93. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 8(2 )، 174-183. SID. https://sid.ir/paper/228896/fa

    Vancouver: کپی

    عبدی کیانوش، عرب محمد، اکبری ساری علی، عادلی نژاد فاطمه. رضایتمندی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران از عملکرد اساتید راهنما و مشاور پایان نامه درسال تحصیلی 94-93. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1396؛8(2 ):174-183. Available from: https://sid.ir/paper/228896/fa

    IEEE: کپی

    کیانوش عبدی، محمد عرب، علی اکبری ساری، و فاطمه عادلی نژاد، “رضایتمندی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران از عملکرد اساتید راهنما و مشاور پایان نامه درسال تحصیلی 94-93،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 8، no. 2 ، pp. 174–183، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228896/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا