مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,266
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

796
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی عملکرد تحصیلی دانش آموزان: نقش اضطراب در مهارت های سه گانه آموزش زبان انگلیسی(خواندن، شنیدن و نوشتن)

صفحات

 صفحه شروع 10 | صفحه پایان 19

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف پیش بینی عملکرد تحصیلی دانش آموزان در درس زبان انگلیسی بر اساس اضطراب در مهارت های سه گانه آموزش زبان انگلیسی صورت گرفت. طرح پژوهش از نوع همبستگی بود. از میان کلیه دانش آموزان دختر شرکت کننده در موسسات و آموزشگاه های دخترانه زبان انگلیسی شکوه در سطح شهرهای ساری, قایمشهر, بابل, بابلسر و امیرکلا در دامنه سنی 13 تا 18 سال در ترم های سه ماهه تابستان و پاییز 1395, به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای, 545 زبان آموز انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش, پرسشنامه اضطراب صفت حالت اشپیلبرگر, مقیاس اضطراب شنیداری زبان خارجی, اضطراب خواندن زبان خارجی و اضطراب نوشتاری زبان دوم بوده و برای ارزیابی شاخص عملکرد تحصیلی نیز از نمرات پایان ترم زبان آموزان استفاده شده است. داده های بدست آمده با روش های آماری همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون گام به گام مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های این تحقیق نمایانگر وجود همبستگی بین اضطراب در مهارت های سه گانه آموزش زبان و عملکرد تحصیلی درس زبان انگلیسی بود. بر اساس نتایج رگرسیون گام به گام هر سه متغیر اضطراب زبان دارای قدرت پیش بینی کنندگی عملکرد تحصیلی هستند و این سه مولفه مجموعاً 25 درصد از تغییرات عملکرد تحصیلی در درس زبان را تبیین می کنند که با توجه به ضرایب بتا, اضطراب شنیداری بیشترین سهم را در پیش بینی عملکرد تحصیلی دارا بود. به منظور بهبود عملکرد تحصیلی درس زبان انگلیسی لازم است برنامه ریزی لازم در خصوص کنترل و کاهش اضطراب در انواع مهارت-های زبانی (خواندن, شنیدن و نوشتن) صورت پذیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهدی نژاد گرجی، گلین، رضایی، علی محمد، امین بیدخت، علی اکبر، و محمدی فر، محمدعلی. (1396). پیش بینی عملکرد تحصیلی دانش آموزان: نقش اضطراب در مهارت های سه گانه آموزش زبان انگلیسی(خواندن, شنیدن و نوشتن). توسعه ی آموزش جندی شاپور، 8(ویژه نامه )، 10-19. SID. https://sid.ir/paper/228966/fa

    Vancouver: کپی

    مهدی نژاد گرجی گلین، رضایی علی محمد، امین بیدخت علی اکبر، محمدی فر محمدعلی. پیش بینی عملکرد تحصیلی دانش آموزان: نقش اضطراب در مهارت های سه گانه آموزش زبان انگلیسی(خواندن, شنیدن و نوشتن). توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1396؛8(ویژه نامه ):10-19. Available from: https://sid.ir/paper/228966/fa

    IEEE: کپی

    گلین مهدی نژاد گرجی، علی محمد رضایی، علی اکبر امین بیدخت، و محمدعلی محمدی فر، “پیش بینی عملکرد تحصیلی دانش آموزان: نقش اضطراب در مهارت های سه گانه آموزش زبان انگلیسی(خواندن, شنیدن و نوشتن)،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 8، no. ویژه نامه ، pp. 10–19، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228966/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا