مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,100
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

827
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل مرتبط با پذیرش سیستم های آموزش الکترونیک ( مطالعه موردی معلمان پایه ششم ابتدایی شهرستان گرگان)

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 86

چکیده

 همزمان با تغییرات سریع و فنون و مهارت ها و ظهور پدیده های نوین در فناوری اطلاعات و تاثیرآنها بر شیوه ها و روش های زیستن, فرآیند آموزش نیز که یکی از ارکان اساسی و بنیادین جوامع است متحول ودگرگون شده است. در طی سالیان اخیر یکی از سیاست های راهبردی وزارت آموزش و پرورش در واقع آموزش الکترونیک توسعه و ارتقاء سیستم های آموزش مجازی و الکترونیکی در قالب مدارس هوشمند جهت بالا بردن کارائی و اثربخشی آموزش و از طرفی بهره وری هزینه ها می باشد, بطوریکه در حال حاضر پایه ششم ابتدائی در بسیاری از مدارس بصورت هوشمند برگزار می گردد. در این تحقیق به بررسی عوامل مرتبط با پذیرش سیستم های آموزش الکترونیک از طرف معلمین پایه ششم ابتدائی شهرستان گرگان پرداخته شد. مدل مفهومی بکارگرفته شده در این تحقیق مدل پذیرش فناوری اطلاعات اصلاح شده (TAM) بود. جامعه آماری تحقیق شامل 128 معلم پایه ششم که از بین آن ها به روش تصادفی 100 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. نتایج حاصل از آزمون فرضیه های تحقیق نشان دهنده این موضوع بود که مهارت های فناوری اطلاعات و انگیزش دارای رابطه مثبت و معنادار و اضطراب و نگرانی از بکارگیری این سیستم ها رابطه منفی و معنی داری با پذیرش سیستم های آموزش الکترونیک دارد. همچنین براساس یافته های تحقیق پیشنهاد شد که سازمان آموزش و پرورش جهت ارتقاء سطح بکارگیری سیستم های آموزش الکترونیک اقداماتی همچون برگزاری دوره های آموزش عملی در زمینه ICT, استقرار سیستم ارزیابی معلمین براساس سطح بکارگیری و مهارت آن ها در مدارس هوشمند, انگیزش مادی و معنوی جهت استفاده از سیستم های آموزش الکترونیک و. . . انجام دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دیده خانی، حسین، صالح، سارا، و حمایت کار، نسرین. (1396). بررسی عوامل مرتبط با پذیرش سیستم های آموزش الکترونیک ( مطالعه موردی معلمان پایه ششم ابتدایی شهرستان گرگان). توسعه ی آموزش جندی شاپور، 8(ویژه نامه )، 81-86. SID. https://sid.ir/paper/228981/fa

    Vancouver: کپی

    دیده خانی حسین، صالح سارا، حمایت کار نسرین. بررسی عوامل مرتبط با پذیرش سیستم های آموزش الکترونیک ( مطالعه موردی معلمان پایه ششم ابتدایی شهرستان گرگان). توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1396؛8(ویژه نامه ):81-86. Available from: https://sid.ir/paper/228981/fa

    IEEE: کپی

    حسین دیده خانی، سارا صالح، و نسرین حمایت کار، “بررسی عوامل مرتبط با پذیرش سیستم های آموزش الکترونیک ( مطالعه موردی معلمان پایه ششم ابتدایی شهرستان گرگان)،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 8، no. ویژه نامه ، pp. 81–86، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228981/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button