مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,548
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

693
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش نقش های پرستاری بر آگاهی و نگرش پرستاران، در مراقبت از بیماران مبتلا به پارکینسون

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 35

چکیده

 زمینه و هدف: پارکینسون نوعی اختلال نورودژنراتیو شایع مزمن با سیر پیش رونده است. برای دسترسی بهتر و آسان تر در مراقبت این بیماران به پرستار متخصص نیاز می باشد. هدف این مطالعه, تعیین تاثیر آموزش نقش های پرستاری بر آگاهی و نگرش پرستاران, پیرامون مراقبت از بیماران مبتلا به پارکینسون بود.روش بررسی: در این مطالعه نیمه تجربی 102 پرستار دانشگاه های علوم پزشکی کرمان در سال 1388, در دو گروه مورد و شاهد انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه خودساخته بود. پس از انجام آزمون اولیه برنامه های آموزشی به روش سخنرانی, پرسش و پاسخ و بحث گروهی و در اختیار قرار دادن جزوه آموزشی اجرا گردید. 3 هفته بعد, آزمون نهایی به عمل آمد. اطلاعات با نرم افزار SPSS-15 و با استفاده از روش های آماری توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: مقایسه قبل و بعد از آموزش نسبت به ماهیت بیماری و نقش های گروه مورد بین آگاهی کلی با میانگین (7.51±3.17) و نگرش کلی با میانگین (8.35±5.22) اختلاف معنی دار آماری نشان داد (P<0.000). بین میانگین آگاهی و نگرش نوبت اول و دوم گروه شاهد اختلاف معنی داری مشاهده نشد. مقایسه کلی تاثیر آموزش گروه مورد و نتایج نوبت اول و دوم گروه شاهد, اختلاف معنی دار آماری را نشان داد (P<0.000).نتیجه گیری: آموزش بر آگاهی و نگرش واحدهای مورد پژوهش نسبت به ماهیت بیماری پارکینسون و نقش های آموزشی, مراقبتی و حمایتی تاثیر داشته است, بنابراین وجود مداخلات آموزشی مربوط به نقش های پرستاری در مراقبت از بیماران پارکینسون ضروری است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صفوی، محبوبه، محمودی، محمود، و کلانترزاده، مژگان. (1391). تاثیر آموزش نقش های پرستاری بر آگاهی و نگرش پرستاران, در مراقبت از بیماران مبتلا به پارکینسون. توسعه پژوهش در پرستاری و مامایی (JOURNAL OF RESEARCH DEVELOPMENT IN NURSING & MIDWIFERY)، 9(2)، 27-35. SID. https://sid.ir/paper/231513/fa

    Vancouver: کپی

    صفوی محبوبه، محمودی محمود، کلانترزاده مژگان. تاثیر آموزش نقش های پرستاری بر آگاهی و نگرش پرستاران, در مراقبت از بیماران مبتلا به پارکینسون. توسعه پژوهش در پرستاری و مامایی (JOURNAL OF RESEARCH DEVELOPMENT IN NURSING & MIDWIFERY)[Internet]. 1391؛9(2):27-35. Available from: https://sid.ir/paper/231513/fa

    IEEE: کپی

    محبوبه صفوی، محمود محمودی، و مژگان کلانترزاده، “تاثیر آموزش نقش های پرستاری بر آگاهی و نگرش پرستاران, در مراقبت از بیماران مبتلا به پارکینسون،” توسعه پژوهش در پرستاری و مامایی (JOURNAL OF RESEARCH DEVELOPMENT IN NURSING & MIDWIFERY)، vol. 9، no. 2، pp. 27–35، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/231513/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button