مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,645
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

792
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش تفکر انتقادی بر فرایند مراقبتی بیماران در دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 6

چکیده

 زمینه و هدف: تحقیقات نشان می دهد آموزش مهارت های تفکر, به عنوان اولویت اصلی در برنامه ریزی های آموزشی مراکز تعلیم و تربیت در نظر گرفته شده است. یکی از روش های آموزش تفکر, استفاده از تفکر انتقادی است. مطالعه حاضر با هدف تعیین تاثیر تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری بر فرایند مراقبتی بیماران بستری انجام شد.روش تحقیق: در مطالعه مورد - شاهدی حاضر, آموزش بالینی بخش گوارش برای 30 نفر از دانشجویان پرستاری دختر, به شکل تفکر انتقادی (گروه مورد) و برای 30 نفر به روش سنتی (گروه شاهد) انجام گرفت. میانگین پیشرفت تحصیلی در دو گروه با استفاده از آزمون t مستقل و میانگین نمره قبل و بعد از آموزش در هر گروه با استفاده از آزمون تی زوج شده مورد مقایسه قرار گرفت.یافته ها: میانگین سن و معدل دو ترم قبل در دو گروه مورد و شاهد تفاوتی معنی داری نداشت, میانگین نمره پیشرفت تحصیلی بعد از آموزش در هر دو گروه افزایش معنی داری را نسبت به قبل از آموزش نشان داد (P<0.005) اما افزایش میانگین نمرات در گروه مورد (P<0.05) نسبت به گروه شاهد (P<0.4) به طور معنی داری بیشتر بود.نتیجه گیری: بر اساس نتایج به دست آمده از این تحقیق دو گروه به طور معنی داری از نظر آموزشی پیشرفت داشتند و اختلاف پیشرفت دو گروه نسبت به یکدیگر چندان زیاد نبود که می تواند در نتیجه تاثیر آموزش به هر شکل باشد. پیشنهاد می شود در تحقیقات آینده به منظور دستیابی به مراحل بالای تفکر انتقادی, مطالعه ای مشابه در جامعه پرستاران فارغ التحصیل با آموزش طولانی انجام گیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسمعیلی، رقیه، ایزدی، احمد، اسماعیلی، مهرداد، و امیدی، کوروش. (1390). تاثیر آموزش تفکر انتقادی بر فرایند مراقبتی بیماران در دانشجویان پرستاری. مراقبت های نوین، 8(1 (پیاپی 29))، 1-6. SID. https://sid.ir/paper/205995/fa

    Vancouver: کپی

    اسمعیلی رقیه، ایزدی احمد، اسماعیلی مهرداد، امیدی کوروش. تاثیر آموزش تفکر انتقادی بر فرایند مراقبتی بیماران در دانشجویان پرستاری. مراقبت های نوین[Internet]. 1390؛8(1 (پیاپی 29)):1-6. Available from: https://sid.ir/paper/205995/fa

    IEEE: کپی

    رقیه اسمعیلی، احمد ایزدی، مهرداد اسماعیلی، و کوروش امیدی، “تاثیر آموزش تفکر انتقادی بر فرایند مراقبتی بیماران در دانشجویان پرستاری،” مراقبت های نوین، vol. 8، no. 1 (پیاپی 29)، pp. 1–6، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/205995/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button