مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,818
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

696
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل تاثیرگذار بر نگرش مراجعین به داروخانه نسبت به نقش داروساز: شهر تهران 1393

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 40

چکیده

 مقدمه: با توجه به اهمیت توصیه های داروساز در اثر بخشی دارو و جایگاه داروساز در سلامت جامعه, نگرش افراد به نقش داروساز مهم است. داروساز علاوه بر توزیع دارو, به راهنمایی مراجعین و نظارت بر وضعیت سلامت آنان می پردازد. توصیه های داروساز درباره نحوه مصرف, میزان و هم چنین اثرات دارو, ابهام و سردرگمی افراد را بر طرف می کند و به آنان حس امنیت می بخشد. هدف پژوهش حاضر, بررسی عوامل موثر بر نگرش مراجعین به نقش داروساز است.روش پژوهش: این تحقیق توصیفی تحلیلی به شیوه مقطعی و با تکمیل 400 پرسشنامه در سه ماه نخست 1393 در تهران انجام گردید. ابزار تحقیق پرسشنامه محقق ساخته و روش نمونه گیری, خوشه ای چند مرحله ای بود. روایی آن صوری و محتوایی و پایایی آن با محاسبه ضریب آلفای کرنباخ 0.8008 محاسبه گردید. داده ها توسط نرم افزار SPSS19 تحلیل و توسط آزمون رگرسیون متغیرهای موثر شناسایی شدند.یافته ها: داروساز توانسته انتظارات 70.5% مراجعین را در حد متوسط برآورده سازد و 50.3% مراجعین در حد زیاد از وظایف داروساز آگاهی داشته و 42.4% در حد متوسط با داروساز ارتباط برقرار کرده و 51.3% در حد متوسط به داروساز اعتماد داشتند. در نهایت 48.7% نگرش مثبتی به داروساز داشتند.نتیجه گیری: آگاهی مراجعین از وظایف داروساز, ارتباط بیشتر با داروساز,اعتماد به داروساز و برآوردن انتظارات مراجعین, نگرش آنان را به داروساز بهبود می بخشد. بر اساس آزمون رگرسیون متغیر «برآوردن انتظارات بیماران» سهم بیشتری در پیشگویی متغیر نگرش داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آقایی، عاطفه، خلیلی میبدی، محسن، و خلیلی میبدی، علی. (1393). عوامل تاثیرگذار بر نگرش مراجعین به داروخانه نسبت به نقش داروساز: شهر تهران 1393. مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)، 5(3 (پیاپی 13))، 33-40. SID. https://sid.ir/paper/232350/fa

    Vancouver: کپی

    آقایی عاطفه، خلیلی میبدی محسن، خلیلی میبدی علی. عوامل تاثیرگذار بر نگرش مراجعین به داروخانه نسبت به نقش داروساز: شهر تهران 1393. مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)[Internet]. 1393؛5(3 (پیاپی 13)):33-40. Available from: https://sid.ir/paper/232350/fa

    IEEE: کپی

    عاطفه آقایی، محسن خلیلی میبدی، و علی خلیلی میبدی، “عوامل تاثیرگذار بر نگرش مراجعین به داروخانه نسبت به نقش داروساز: شهر تهران 1393،” مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)، vol. 5، no. 3 (پیاپی 13)، pp. 33–40، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/232350/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button