مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

680
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

710
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین الگوی پدیدارشناختی مفهوم گردشگری سلامت با تاکید بر تبلیغات شفاهی مراکز درمانی

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 22

چکیده

 مقدمه: امروزه مقوله گردشگری سلامت سهم بالایی از درآمدهای نظام درمانی برخی کشورها را به خود اختصاص داده است. گردشگری سلامت شکل جدیدی از بازاریابی در صنعت گردشگری است که در سال های اخیر به طور فزاینده ای رشد پیدا کرده است, گردشگری سلامت به معنای استفاده از خدماتی است که به بهبود و افزایش سلامتی فرد منجر شده و در مکانی خارج از محل سکونت فرد انجام می شود. اگرچه جهانی شدن گردشگری سلامت, موضوع جدیدی نیست و از هزاران سال پیش افراد برای درمان بیماری خود به سرزمین های خارجی مسافرت می کردند, ولی در حال حاضر این مسافرت یک الگوی متفاوتی را نسبت به گذشته در پیش گرفته است؛ و بیماران از کشورهای پیشرفته به کشورهای کمتر توسعه یافته برای استفاده از مزیت هایی مثل هزینه های پایین تر, مسافرت می کنند. روش پژوهش: محقق دراین پژوهش برای شناسایی عوامل اثرگذار بر مفهوم گردشگری سلامت با تاکید بر نقش تبلیغات شفاهی از رویکردی پدیدارشناسی استفاده کرده است. یافته ها: پژوهشگران بعد از انجام مصاحبه با خبرگان, داده های مورد نیاز را از طریق کدگذاری باز, محوری, انتخابی تحلیل و نتایج نهایی پژوهش خود را در قالب یک الگو, درای 6 بعد اصلی, شامل جذابیت بازار, تنوع ارائه خدمات, شرایط داخلی کشور, تبلیغات شفاهی, گردشگری سلامت, راهبرد و33 بعد فرعی ارائه کرده است. نتیجه گیری: به شرط جمع آوری و دسته بندی مراکز درمانی بر اساس مولفه های بدست آمده از روش پدیدارشناختی این موضوع می تواند راه گشای متولیان و مسئولین حوزه سلامت کشور در راستای افزایش در آمد کشور باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عبدالوند، محمدعلی، و بنی اسدی، مهدی. (1398). تبیین الگوی پدیدارشناختی مفهوم گردشگری سلامت با تاکید بر تبلیغات شفاهی مراکز درمانی. مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)، 10(2 )، 7-22. SID. https://sid.ir/paper/232385/fa

    Vancouver: کپی

    عبدالوند محمدعلی، بنی اسدی مهدی. تبیین الگوی پدیدارشناختی مفهوم گردشگری سلامت با تاکید بر تبلیغات شفاهی مراکز درمانی. مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)[Internet]. 1398؛10(2 ):7-22. Available from: https://sid.ir/paper/232385/fa

    IEEE: کپی

    محمدعلی عبدالوند، و مهدی بنی اسدی، “تبیین الگوی پدیدارشناختی مفهوم گردشگری سلامت با تاکید بر تبلیغات شفاهی مراکز درمانی،” مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)، vol. 10، no. 2 ، pp. 7–22، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/232385/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button