مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

510
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

506
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائة الگوی برندسازی از دید مخاطب در رسانة برخط ورزشی (مورد مطالعه: ورزش سه)

صفحات

 صفحه شروع 203 | صفحه پایان 226

چکیده

 هدف این پژوهش, استخراج الگوی برندسازی رسانة ورزشی بود. این پژوهش به صورت کمی و با استفاده از روش داده کاوی انجام شده است و به لحاظ هدف, کاربردی بود. پرسش نامة پژوهش براساس مطالعات پیشین استخراج شد و شامل ابعاد محتوا, مخاطب, بستر رسانه و محیط بود. پرسش نامة پژوهشگرساخته, پس از محاسبة روایی و پایایی دراختیار مخاطبانی که بیش از 10 بار درطول یک ماه به سایت ورزش سه مراجعه کردند, قرار گرفت. جامعة آماری پژوهش شامل 800 هزار نفر مخاطب روزانه بود و با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی نظام مند با فاصلة 100 نفر, پرسش نامه دراختیار حجم نمونه (هشت هزار نفر) قرار گرفت. حدود 50 درصد از آن ها؛ یعنی 4056 نفر به پرسش نامه پاسخ دادند. پاسخ مخاطبان با استفاده از الگوریتم کی مینز پردازش شد و الگوی برندسازی استخراج شد. نتایج حاکی از آن است که برای افزایش عمر مخاطبان لازم است مؤلفه های حرفه ای رسانه شامل مرجعیت, جانبداری نکردن, صحت خبر و سرعت انتشار خبر, به عنوان «کیفیت درک شدة برند» موردتوجه قرار گیرند. همچنین, رفتار وفادارانة مخاطبان ناشی از مؤلفه های جمعیت شناختی است. خوشه بندی مخاطبان وفادار با مرکزیت سن نشان می دهد که بزرگ ترین خوشه با حجم 44 درصد, مردان با تحصیلات کارشناسی در طیف سنی 26 تا 35 ساله هستند. نتایج زنده و جداول لیگ, در ورزش سه «هویت برند» هستند. پیشنهاد می شود این رسانه توجه بیشتری به ایجاد «هویت برند» در حوزة زنان و مخاطبان زیر 15 سال کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شاملو، مهدی، فرهنگی، علی اکبر، شیری، طهمورث، و مظفری، افسانه. (1397). ارائة الگوی برندسازی از دید مخاطب در رسانة برخط ورزشی (مورد مطالعه: ورزش سه). مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، 10(50 )، 203-226. SID. https://sid.ir/paper/234337/fa

    Vancouver: کپی

    شاملو مهدی، فرهنگی علی اکبر، شیری طهمورث، مظفری افسانه. ارائة الگوی برندسازی از دید مخاطب در رسانة برخط ورزشی (مورد مطالعه: ورزش سه). مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1397؛10(50 ):203-226. Available from: https://sid.ir/paper/234337/fa

    IEEE: کپی

    مهدی شاملو، علی اکبر فرهنگی، طهمورث شیری، و افسانه مظفری، “ارائة الگوی برندسازی از دید مخاطب در رسانة برخط ورزشی (مورد مطالعه: ورزش سه)،” مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 10، no. 50 ، pp. 203–226، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/234337/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا