مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,173
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,445
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بازاریابی حسی و اعتماد به برند مشتریان فروشگاه های ورزشی

صفحات

 صفحه شروع 121 | صفحه پایان 138

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی بازاریابی حسی و اعتماد به برند مشتریان فروشگاه های ورزشی استان مازندران بود. روش پژوهش, توصیفی-همبستگی وروش جمع آوری اطلاعات ازنوع میدانی بود. جامعة آماری کلیه مشتریان فروشگاه های ورزشی نایک, آدیداس, ریبوک, پوما و مجید در استان مازندران بودند که با توجه به حجم جامعة نامحدود, براساس فرمول کوکران تعداد 384 نفر با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از پرسش نامة بازاریابی حسی حسینی و پورکیانی (1394) و اعتماد مشتریان یوچارونکیت (2014) استفاده شد. روایی پرسش نامه ها به تأیید 10 نفر از اساتید تربیت بدنی رسید و پایایی آن ها براساس ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 87/0 و 88/0 به دست آمد. برای آزمون فرضیه های پژوهش از ضریب کشیدگی بهنجار شده, آزمون همبستگی پیرسون و تحلیل مسیر با نرمافزار اس. پی. اس. اس. وآموس استفاده شد. نتایج نشان داد که بین بازاریابی حسی و اعتماد به برند مشتریان فروشگاه های ورزشی استان مازندران ارتباط مثبت و معناداری وجود داشت. براساس یافته های پژوهش, حس بینایی, حس بویایی و حس شنوایی تأثیر معنادار و مثبتی بر اعتماد مشتریان فروشگاه های ورزشی استان مازندران داشتند؛ اما حس چشایی و حس لامسه تأثیر معناداری بر اعتماد مشتریان ورزشی نداشتند. همچنین, همة شاخص های برازش مدل نشان دهندة برازش مطلوب بودند. با توجه به نتایج به دست آمده می توان لزوم توسعه و بسط شاخصه های بازاریابی حسی ازجمله حس های بینایی, بویایی و شنوایی را بااهمیت دانست. بدیهی است که با ایجاد تجربة حسی مشتریان در فروشگاه های ورزشی و ایجاد رابطة عاطفی میزان اعتماد مشتریان بهبود می یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاسمی، حمید، و راسخ، نازنین. (1398). بازاریابی حسی و اعتماد به برند مشتریان فروشگاه های ورزشی. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، 11(53 )، 121-138. SID. https://sid.ir/paper/234401/fa

    Vancouver: کپی

    قاسمی حمید، راسخ نازنین. بازاریابی حسی و اعتماد به برند مشتریان فروشگاه های ورزشی. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1398؛11(53 ):121-138. Available from: https://sid.ir/paper/234401/fa

    IEEE: کپی

    حمید قاسمی، و نازنین راسخ، “بازاریابی حسی و اعتماد به برند مشتریان فروشگاه های ورزشی،” مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 11، no. 53 ، pp. 121–138، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/234401/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button