مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

996
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

421
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مقایسه ای تاثیر کتاب داستان آموزشی و آموزش چهره به چهره بر میزان اضطراب کودکان

صفحات

 صفحه شروع 58 | صفحه پایان 65

چکیده

 مقدمه: بستری کودک در بیمارستان یک رویداد اضطراب زا برای کودک و والدین او محسوب می شود. در میان روش های کاهش اضطراب, روش غیر دارویی از لحاظ اهمیت مشابه روش دارویی است. هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی مقایسه ای تاثیر کتاب داستان آموزشی و آموزش چهره به چهره بر میزان اضطراب کودکان بستری و مادرانشان بود. روش کار: بررسی با استفاده از روش نیمه تجربی و انجام پیش آزمون و پس آزمون انجام شد. آزمودنی های این پژوهش 81 نفر از کودکان 6 تا 9 ساله بستری در بخش کودکان شهر سبزوار و مادرانشان بودند که به روش در دسترس انتخاب شدند. ابزارهای جمع آوری داده ها, پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک, ابزار چهره ای بررسی اضطراب و اضطراب موقعیتی اشپیل برگر بودند. داده ها توسط نرم افزار SPSS ویرایش 20 و آمار توصیفی, شاپیرو ویلک, کای دو, t وابسته, ویلکاکسون, من ویتنی, کروسکال والیس, ANOVA و آزمون تعقیبی توکی تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: نتایج این مطالعه نشان داد که بعد از مداخله, تفاوت معناداری در اضطراب کودکان بین دو گروه کتاب داستان آموزشی و روتین وجود داشت (0/006= P-value), اما تفاوت معناداری بین دو گروه کتاب داستان آموزشی با روش چهره به چهره و روش چهره به چهره با روش روتین وجود نداشت (0/05< P-value). تفاوت معناداری در اضطراب مادران بین گروه های کتاب داستان آموزشی با روش روتین (0/001> P-value) و روش چهره به چهره با روش روتین (0/001= P-value) مشاهده شد. اما تفاوت معناداری بین دو گروه کتاب داستان آموزشی با روش چهره به چهره مشاهده نگردید (0/079= P-value). نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که کتاب داستان آموزشی و روش چهره به چهره جهت کاهش اضطراب مادران می تواند مفید باشد. همچنین کتاب داستان به عنوان یک ابزار محبوب, کاربردی و موثر جهت آماده سازی کودکان در بیمارستان پیشنهاد می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شهرآبادی، هادی، طالبی، شهربانو، گنجلو، جواد، اصغری نکاح، سیدمحسن، و طالبی، سمیه. (1395). بررسی مقایسه ای تاثیر کتاب داستان آموزشی و آموزش چهره به چهره بر میزان اضطراب کودکان. روان پرستاری، 4(3 )، 58-65. SID. https://sid.ir/paper/235870/fa

    Vancouver: کپی

    شهرآبادی هادی، طالبی شهربانو، گنجلو جواد، اصغری نکاح سیدمحسن، طالبی سمیه. بررسی مقایسه ای تاثیر کتاب داستان آموزشی و آموزش چهره به چهره بر میزان اضطراب کودکان. روان پرستاری[Internet]. 1395؛4(3 ):58-65. Available from: https://sid.ir/paper/235870/fa

    IEEE: کپی

    هادی شهرآبادی، شهربانو طالبی، جواد گنجلو، سیدمحسن اصغری نکاح، و سمیه طالبی، “بررسی مقایسه ای تاثیر کتاب داستان آموزشی و آموزش چهره به چهره بر میزان اضطراب کودکان،” روان پرستاری، vol. 4، no. 3 ، pp. 58–65، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/235870/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button