مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,008
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,981
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مولفه های اثرگذار بر تدریس اثربخش معلمان (مطالعه مورد: معلمان پایه پنجم دوره ابتدایی شهر تهران)

صفحات

 صفحه شروع 123 | صفحه پایان 135

چکیده

معلمان برای اثربخش بودن باید بر دانش و مهارت های موردنیاز جهت دستیابی به اهداف آموزشی آگاهی و تسلط داشته باشند تا بتوانند آن ها را در زمان مناسب و به شیوه ای مطلوب به کارگیرند. هدف پژوهش حاضر شناسایی مولفه های تدریس اثربخش برای معلمان پایه پنجم دوره ابتدایی است. روش پژوهش کیفی و مبتنی بر رویکرد پدیدارشناسی است. روش نمونه گیری هدفمند بوده و طی آن معلمان پایه پنجم ابتدایی شهر تهران که شرایط نمونه مورد نظر را داشتند با استفاده از مصاحبه نیمه ساختارمند و اکتشافی, مورد مصاحبه قرار گرفتند و با رسیدن به اشباع نظری یافته ها تعداد نمونه پژوهش به 19 نفر رسید. برای تحلیل داده ها از روش تحلیل موضوعی داده های 7 مرحله ای کلایزی (1987) استفاده شد. نتایج حاصل از پژوهش مبین شش مولفه؛ ویژگی های اخلاقی و شخصیتی معلمان, ویژگی های تخصصی, مهارت های تدریس, ارزشیابی آموزشی, کنش روان شناسانه و مدیریت کلاس معلمان در تدریس اثربخش است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبدالمکی، صابر، ملکی، حسن، و فرجادمند، لیلا. (1398). مولفه های اثرگذار بر تدریس اثربخش معلمان (مطالعه مورد: معلمان پایه پنجم دوره ابتدایی شهر تهران). پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، 16(1 (پیاپی 29) )، 123-135. SID. https://sid.ir/paper/236000/fa

    Vancouver: کپی

    عبدالمکی صابر، ملکی حسن، فرجادمند لیلا. مولفه های اثرگذار بر تدریس اثربخش معلمان (مطالعه مورد: معلمان پایه پنجم دوره ابتدایی شهر تهران). پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)[Internet]. 1398؛16(1 (پیاپی 29) ):123-135. Available from: https://sid.ir/paper/236000/fa

    IEEE: کپی

    صابر عبدالمکی، حسن ملکی، و لیلا فرجادمند، “مولفه های اثرگذار بر تدریس اثربخش معلمان (مطالعه مورد: معلمان پایه پنجم دوره ابتدایی شهر تهران)،” پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، vol. 16، no. 1 (پیاپی 29) ، pp. 123–135، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/236000/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button