مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

737
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

583
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش بازسازی اسنادی در تغییر نگرش دانش آموزان دختر دوره راهنمایی شهر اصفهان نسبت به درس ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 117

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش بازسازی اسنادی در تغییر نگرش منفی دانش آموزان دختر دوره راهنمایی شهر اصفهان, نسبت به درس ریاضی انجام شده است. جهت نمونه گیری آزمودنی ها, طی دو مرحله, ابتدا؛ 300 نفر از دانش آموزان دختر دوره راهنمایی شهر اصفهان با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای و تصادفی ساده انتخاب و مقیاس نگرش ریاضی, بر روی آن ها اجرا گردید سپس در مرحله دوم, تعداد 60 نفر از آزمودنی های فوق که دارای نگرش منفی نسبت به ریاضی بودند, شناسایی و پس از همتا سازی به صورت تصادفی در دو گروه 30 نفری آزمایش وکنترل قرار داده شدند. تحلیل آماری داده ها در سطح توصیفی با استفاده از شاخص های متناسب و هم چنین در سطح استنباطی با بهره گیری از آزمون؛ تحلیل واریانس با اندازه گیرهای مکرر, به منظور بررسی تفاوت معنادار سه دسته نمرات؛ پیش آزمون, پس آزمون و آزمون پیگیری, انجام شده است. یافته های پژوهش بیانگر آن است که بین نگرش دانش آموزان دختر نسبت به درس ریاضی در پیش آزمون با مرحله پس آزمون و مرحله پیگیری, تفاوت معنادار وجود دارد (sig=0.001, F=74.417) به گونه ای که می توان تاثیر جلسات بازسازی اسنادی در تغییر نگرش دانش آموزان دختر دوره راهنمایی را مثبت, ارزیابی نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    سبحانی نژاد، مهدی، فردایی بنام، کیوان، و عابدی، احمد. (1390). بررسی تاثیر آموزش بازسازی اسنادی در تغییر نگرش دانش آموزان دختر دوره راهنمایی شهر اصفهان نسبت به درس ریاضی. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، 18(1)، 109-117. SID. https://sid.ir/paper/236021/fa

    Vancouver: کپی

    سبحانی نژاد مهدی، فردایی بنام کیوان، عابدی احمد. بررسی تاثیر آموزش بازسازی اسنادی در تغییر نگرش دانش آموزان دختر دوره راهنمایی شهر اصفهان نسبت به درس ریاضی. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)[Internet]. 1390؛18(1):109-117. Available from: https://sid.ir/paper/236021/fa

    IEEE: کپی

    مهدی سبحانی نژاد، کیوان فردایی بنام، و احمد عابدی، “بررسی تاثیر آموزش بازسازی اسنادی در تغییر نگرش دانش آموزان دختر دوره راهنمایی شهر اصفهان نسبت به درس ریاضی،” پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، vol. 18، no. 1، pp. 109–117، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/236021/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا