مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,126
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

657
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تسریع رشد توانایی درک خطرات ترافیکی از طریق آموزش در کودکان پیش دبستانی

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 61

چکیده

 کودکان عابر پیاده بیش از هر گروه سنی دیگر دچار سانحه ترافیکی می شوند. یک دلیل مطرح شده برای نرخ بالای حوادث ترافیکی کودکان, قدرت ضعیف آنها در درک خطر است. توانایی درک خطر با سن افزایش می یابد.هدف از تحقیق حاضر, بررسی اثربخشی آموزش داستان گویی و مدل رومیزی بر افزایش یکی از توانایی های لازم کودکان برای عبور از خیابان یعنی شناسایی مکان های ایمن و ناایمن بود و این که کدام نوع آموزش اثربخش تر است. شصت کودک 6 تا 7 ساله و بیست کودک 9 ساله در این تحقیق شرکت جستند. کودکان 7-6 ساله به طور تصادفی و مساوی در سه گروه, آموزش از طریق داستان گویی, مدل رومیزی و کنترل قرار گرفتند.توانایی کودکان پیش دبستانی در شناسایی مکان های ایمن و ناایمن به وسیله تصاویری از مکان های خیابانی در دو مرحله پیش و پس از ارائه آموزش و توانایی کودکان 9 ساله یک بار اندازه گیری شد. آموزش برای هر دو گروه داستان گویی و مدل رومیزی در چهار جلسه انجام گرفت. طی آموزش به آنها مفاهیم خطر چون محدودیت دید و چند طرفه بودن خیابان ها ارائه شد.نتایج نشان داد توانایی درک خطر کودکان پیش دبستانی آموزش دیده افزایش یافت. نمرات آنها در پس آزمون به طور معنادار بیش از گروه کنترل و برابر با نمرات کودکان 9 ساله بود. همچنین از بین دو طریق آموزش, مدل رومیزی مؤثرتر بود.مطالعه نشان می دهد که آموزش می تواند توانایی درک خطر کودکان پیش دبستانی را افزایش دهد و سطح آنها را به کودکان 9 ساله برساند. از نتایج می توان در جهت طراحی برنامه های آموزشی مناسب با استفاده از روش کم هزینه و ایمن مدل رومیزی بهره برد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    طبیبی، زهرا، و کیافر، مریم سادات. (1391). تسریع رشد توانایی درک خطرات ترافیکی از طریق آموزش در کودکان پیش دبستانی. پایش، 12(1)، 53-61. SID. https://sid.ir/paper/23726/fa

    Vancouver: کپی

    طبیبی زهرا، کیافر مریم سادات. تسریع رشد توانایی درک خطرات ترافیکی از طریق آموزش در کودکان پیش دبستانی. پایش[Internet]. 1391؛12(1):53-61. Available from: https://sid.ir/paper/23726/fa

    IEEE: کپی

    زهرا طبیبی، و مریم سادات کیافر، “تسریع رشد توانایی درک خطرات ترافیکی از طریق آموزش در کودکان پیش دبستانی،” پایش، vol. 12، no. 1، pp. 53–61، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/23726/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button