Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,032
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

575
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

میزان دستیابی دانشجویان مقطع کارشناسی پرستاری به اهداف آموزشی از دیدگاه دانشجویان و سرپرستاران بخش ها

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 35

چکیده

 مقدمه: آموزش پرستاری در سطح کارشناسی, گامی بنیادین و زمینه ساز تربیت پرستار حرفه ای قلمداد می شود. بنابراین ضروری است که اثربخشی برنامه آموزشی این دوره, مورد ارزشیابی قرار گیرد. دانشجویان به عنوان عناصر اصلی آموزش و سرپرستاران بخش ها به عنوان شاهدان عملکرد دانشجویان در بالین از بهترین منابع اطلاعات در هر سیستم آموزشی می باشند. این مطالعه با هدف بررسی میزان دستیابی دانشجویان مقطع کارشناسی پرستاری به اهداف آموزشی از دیدگاه دانشجویان و سرپرستاران بخش ها انجام گرفته است.روش: این پژوهش, مطالعه ای توصیفی مقطعی است که بر اساس رویکرد ارزشیابی مبتنی بر مدیریت و با استفاده از الگوی سیپ انجام شده است. بیست و هفت دانشجوی ترم هشت پرستاری و ده نفر از سرپرستاران بخش ها یا نماینده آنها در مراکز آموزشی درمانی به روش سرشماری وارد مطالعه شدند. ابزار جمع آوری داده ها, پرسشنامه محقق ساخته بود که مشخصات دموگرافیک و در هفت حیطه مراقبتی, آموزشی, پژوهشی, مشاوره ای, مدیریتی و حمایتی, توانبخشی و حرفه ای, دیدگاه دانشجویان و همچنین سرپرستاران را نسبت به میزان دستیابی دانشجویان مقطع کارشناسی پرستاری به اهداف آموزشی اندازه می گیرد که پس از تعیین روایی و پایایی مورد استفاده قرار گرفت. داده ها با نرم افزار SPSS v.13 و با استفاده از آمار توصیفی و تحلیلی تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: اکثر دانشجویان (63%) و اکثر سرپرستاران بخش ها یا نماینده آنها (80%) میزان تحقق اهداف آموزشی در مقطع کارشناسی پرستاری را در حد نسبتا مطلوب گزارش کردند. از طرفی با وجود بالا بودن میانگین نمره در گروه دانشجویان نسبت به گروه پرستاران, تفاوت آماری معناداری در دستیابی به اهداف آموزشی در دو گروه دیده نشد (p=0.79).نتیجه گیری: علی رغم گزارش دستیابی به اهداف آموزشی از دیدگاه دانشجویان و سرپرستاران بخش ها در سطح نسبتا مطلوب, برای ارتقای کیفیت عملکرد فارغ التحصیلان پرستاری, بررسی عوامل موثر در دستیابی به اهداف آموزشی و همچنین برنامه ریزی جهت رفع نقایص موجود پیشنهاد می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهرام، بهروز، وحیدی، مریم، نامدار ارشتناب، حسین، حسینی شهیدی، لاله، و مجلی، محمد. (1391). میزان دستیابی دانشجویان مقطع کارشناسی پرستاری به اهداف آموزشی از دیدگاه دانشجویان و سرپرستاران بخش ها. آموزش پرستاری، 1(2)، 29-35. SID. https://sid.ir/paper/238202/fa

    Vancouver: کپی

    مهرام بهروز، وحیدی مریم، نامدار ارشتناب حسین، حسینی شهیدی لاله، مجلی محمد. میزان دستیابی دانشجویان مقطع کارشناسی پرستاری به اهداف آموزشی از دیدگاه دانشجویان و سرپرستاران بخش ها. آموزش پرستاری[Internet]. 1391؛1(2):29-35. Available from: https://sid.ir/paper/238202/fa

    IEEE: کپی

    بهروز مهرام، مریم وحیدی، حسین نامدار ارشتناب، لاله حسینی شهیدی، و محمد مجلی، “میزان دستیابی دانشجویان مقطع کارشناسی پرستاری به اهداف آموزشی از دیدگاه دانشجویان و سرپرستاران بخش ها،” آموزش پرستاری، vol. 1، no. 2، pp. 29–35، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238202/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا