Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,068
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

663
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان دستیابی دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی مشهد به اهداف برنامه درس اصول و مهارت های پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 36 | صفحه پایان 41

چکیده

 مقدمه: پرستاری حرفه ای است که بر روی کمک به افراد برای دستیابی به حداکثر سلامتی تاکید دارد. آموزش پرستاری, زیربنایی برای تامین نیروی انسانی کارآمد به منظور رفع نیاز جامعه است. تربیت دانش آموختگانی با کفایت هدف این آموزش است. برای اطمینان از دستیابی به این هدف, نیاز به بازخورد نتایج آموزش از فراگیران, دانش آموختگان و گیرندگان مراقبت بهداشتی دارد. بدین منظور این پژوهش روی فراگیران پرستاری که درس اصول و مهارت های پرستاری را گذرانده اند انجام گردید تا از حصول به اهداف برنامه این درس اطلاع حاصل گردد.روش: برای سنجش حیطه شناختی با توجه به اهداف و سرفصل درس اصول و فنون سوالات چهار گزینه ای انتخاب گردید. برای سنجش حیطه روانی حرکتی مهارت های مورد نظر لیست گردید و مطابق مقیاس لیکرت در طیفی از عدم تسلط تا تسلط کامل تنظیم گردید. تا بر اساس خودارزیابی دانشجویان به سوالات فوق پاسخ دهند. برای سنجش حیطه عاطفی به تهیه پرسشنامه نگرش سنج اقدام گردید. روایی پرسشنامه های فوق بر اساس روایی محتوا صورت گرفت و برای پایایی از ضریب آلفا کرونباخ استفاده گردید. داده ها وارد نرم افزار SPSS v.11.5 گردید و به صورت توصیفی تحلیل گردید.یافته ها: یافته ها نشان می دهد که در حیطه شناختی (%68.2), عاطفی (%71.4) و روانی حرکتی (%52.4) وضعیت نسبتا مطلوب بوده است. هیچ یک از افراد از نظر شناختی و روانی حرکتی در سطح نامطلوب قرار نداشته اند. و از نظر عاطفی هیچ یک از افراد در سطح مطلوب قرار نداشته اند.نتیجه گیری: پیشنهاد می شود با نظرخواهی از دانشجویان که صاحبان اصلی فرآیند آموزش می باشند و با توجه به نیازهای آنان برنامه های درسی تنظیم گردد تا از نظر عاطفی نیز آمادگی ورود به کار را پیدا کنند. و همچنین فرصت هایی برای ارتقای آگاهی و مهارت های آنان فراهم گردد تا به سمت وضعیت مطلوب ارتقا پیدا کنند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مجلی، محمد، و مهرام، بهروز. (1391). بررسی میزان دستیابی دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی مشهد به اهداف برنامه درس اصول و مهارت های پرستاری. آموزش پرستاری، 1(2)، 36-41. SID. https://sid.ir/paper/238208/fa

    Vancouver: کپی

    مجلی محمد، مهرام بهروز. بررسی میزان دستیابی دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی مشهد به اهداف برنامه درس اصول و مهارت های پرستاری. آموزش پرستاری[Internet]. 1391؛1(2):36-41. Available from: https://sid.ir/paper/238208/fa

    IEEE: کپی

    محمد مجلی، و بهروز مهرام، “بررسی میزان دستیابی دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی مشهد به اهداف برنامه درس اصول و مهارت های پرستاری،” آموزش پرستاری، vol. 1، no. 2، pp. 36–41، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238208/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا