مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,208
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

659
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی سنندج درباره عوامل تسهیل کننده و بازدارنده آموزش بالینی (90-89)

صفحات

 صفحه شروع 64 | صفحه پایان 74

چکیده

 زمینه و هدف: موانع و مشکلات آموزش بالینی اثرات نامطلوبی بر دستیابی به اهداف حرفه پرستاری دارد. مطالعه حاضر با هدف بررسی عوامل تسهیل کننده و بازدارنده آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی سنندج سال 90-89 انجام شد.روش بررسی: در یک مطالعه توصیفی- مقطعی, با استفاده از روش نمونه گیری سرشماری, دیدگاه 160 نفر دانشجوی پرستاری کارورز و کارآموز بررسی شد. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته شامل مشخصات فردی و سوالاتی در زمینه عوامل تسهیل کننده و بازدارنده آموزش بالینی (جمعا 64 سوال) در پنج مقیاس لیکرت از کاملا موافقم تا کاملا مخالفم بود. روایی محتوای با استفاده از نظر اساتید و پایایی آن با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ 0.78 تایید شد. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آزمون t-test در سطح اطمینان 95 درصد تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: مهمترین عامل تسهیل کننده آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان کارآموز و کارورز ارتباط بین مربی- دانشجو بود. در حالیکه مهمترین عامل بازدارنده از دیدگاه دانشجویان کارآموز امکانات موجود در بیمارستان و از دیدگاه دانشجویان کارورز ویژگی مربیان بود. عوامل بازدارنده در حیطه های رضایت دانشجو از نحوه ارائه دروس عملی و تئوری (P=0.006) و رضایت دانشجو از قوانین در بخش (P=0.02) در دو گروه کارآموز و کارورز تفاوت معنی داری را نشان داد.نتیجه گیری: نتایج نشان داد ویژگی و مهارت تدریس مربیان به عنوان موانع بازدارنده آموزش بالینی بود. انتخاب مدرسین مبتکر و خلاق در کنار سعی و تلاش دانشجویان می تواند یکی از راهکارهای موثر درارتقای کیفیت آموزش بالینی مطرح باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ولیئی، سینا، مریدی، گلرخ، و خالدی، شهناز. (1392). بررسی دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی سنندج درباره عوامل تسهیل کننده و بازدارنده آموزش بالینی (90-89). مراقبت های پیشگیرانه در پرستاری و مامایی (PREVENTIVE CARE IN NURSING & MIDWIFERY JOURNAL)، 3(1)، 64-74. SID. https://sid.ir/paper/239172/fa

    Vancouver: کپی

    ولیئی سینا، مریدی گلرخ، خالدی شهناز. بررسی دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی سنندج درباره عوامل تسهیل کننده و بازدارنده آموزش بالینی (90-89). مراقبت های پیشگیرانه در پرستاری و مامایی (PREVENTIVE CARE IN NURSING & MIDWIFERY JOURNAL)[Internet]. 1392؛3(1):64-74. Available from: https://sid.ir/paper/239172/fa

    IEEE: کپی

    سینا ولیئی، گلرخ مریدی، و شهناز خالدی، “بررسی دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی سنندج درباره عوامل تسهیل کننده و بازدارنده آموزش بالینی (90-89)،” مراقبت های پیشگیرانه در پرستاری و مامایی (PREVENTIVE CARE IN NURSING & MIDWIFERY JOURNAL)، vol. 3، no. 1، pp. 64–74، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/239172/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button