مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

368
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

598
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش پرستاران در تحلیل تعامل عوامل فردی با بازاریابی داخلی و مدیریت خدمات بر ارباب رجوع محوری در بیمارستان-ها

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 30

چکیده

 مقدمه با توجه به گسترش کارکرد بخش بیماران سرپایی برای برخورداری از آزمایش ها و عمل های دقیق تر و پیشرفته تر, پرستاران این بخش باید از مهارت و توانایی حرفه ای جلب رضایت مراجعه کننده, برخوردار باشند. هدف این تحقیق, شناسایی عوامل مرتبط با خواسته های مراجعین از پرستاران بخش مراقبت های سرپایی است. روش کار پژوهش حاضر, یک مطالعه توصیفی می باشد که از پرسشنامه های میان حوزه ای در راستای جمع آوری اطلاعات استفاده گردیده است. جامعه آماری پژوهش, پرستاران بخش سرپایی بیمارستان های دولتی در شهر شیراز بودند. این تحقیق از مهرماه سال 1396 آغاز شد که داده های جمع آوری شده با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده از 145 نفر پرستار بخش سرپایی در بیمارستان های دولتی بدست آمده است. همچنین از آزمون t, ضریب همبستگی پیرسون و در نهایت رگرسیون چندگانه سلسله مراتبی با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 20 برای تجزیه و تحلیل داده ها بهره گرفته شده است. یافته ها براساس یافته های پژوهش, وجدان کاری (001/0< p, 43/0β =), هوش هیجانی از عوامل فردی(028/0p=, 33/0β =) و بازاریابی داخلی از عوامل محیطی(001/0p=, 33/0β =) به عنوان عوامل مرتبط با ارباب رجوع محوری شناسایی گردیدند. نتیجه گیری مدیران و مسئولان بیمارستان ها, می بایست پرستاران بخش سرپایی که ارتباط مستقیم با بیماران و ارباب رجوعان دارند را در رشد اوصاف فردی مناسب و هوش هیجانی حمایت نمایند و همچنین پرسنل و کارکنان را در جهت ارتقای خدمت رسانی و رضایت مندی مراجعین, همچون ارباب رجوعان فرض نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    تشکریان جهرمی، علیرضا، روشن، سیدعلی قلی، و کرد، باقر. (1397). نقش پرستاران در تحلیل تعامل عوامل فردی با بازاریابی داخلی و مدیریت خدمات بر ارباب رجوع محوری در بیمارستان-ها. آموزش پرستاری، 7(5 )، 23-30. SID. https://sid.ir/paper/238223/fa

    Vancouver: کپی

    تشکریان جهرمی علیرضا، روشن سیدعلی قلی، کرد باقر. نقش پرستاران در تحلیل تعامل عوامل فردی با بازاریابی داخلی و مدیریت خدمات بر ارباب رجوع محوری در بیمارستان-ها. آموزش پرستاری[Internet]. 1397؛7(5 ):23-30. Available from: https://sid.ir/paper/238223/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا تشکریان جهرمی، سیدعلی قلی روشن، و باقر کرد، “نقش پرستاران در تحلیل تعامل عوامل فردی با بازاریابی داخلی و مدیریت خدمات بر ارباب رجوع محوری در بیمارستان-ها،” آموزش پرستاری، vol. 7، no. 5 ، pp. 23–30، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238223/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button