مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,050
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش پانسمان دست به دو روش آموزش گروهی و ویدیویی، بر آگاهی و عملکرد پرستاران شاغل در بخش های بستری بیمارستان حضرت فاطمه (س)، 93-1392

صفحات

 صفحه شروع 26 | صفحه پایان 32

چکیده

 مقدمه: آموزش می تواند نقش عمده ای در ارتقای کیفیت عملکرد پرستاران داشته باشد. مطالعه حاضر با هدف تعیین تاثیر آموزش پانسمان دست به دو روش گروهی و ویدیوئی در پرستاران شاغل در بخش های بستری بیمارستان انجام شده است.روش کار: در این مطالعه نیمه تجربی با طرح دو گروهی, 90 پرستار شاغل در بخش های بستری بیمارستان حضرت فاطمه (س) تهران در سال 93-1392, به روش سرشماری انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه آموزش گروهی و ویدیوئی قرار گرفتند ابزار گردآوری داده ها برای سنجش آگاهی, پرسشنامه و چک لیست ارزیابی عملکرد بود که قبل و بعد از آموزش توسط پرستاران و پژوهشگر تکمیل گردید. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS (ویرایش19) و آزمون های آماری تی زوجی و تی مستقل تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: میزان آگاهی در گروه آموزش گروهی قبل و پس از آموزش به ترتیب با میانگین (انحراف معیار) 17.20±1.75 و 18.16±1.14 و درگروه آموزش ویدیوئی 17.07±1.48 و 17.93±1.45 بوده و میزان عملکرد نیز در گروه آموزش گروهی به ترتیب 77.89±9.36 و 81.69±8.41 و در گروه آموزش ویدیوئی 74.47±1079 و 80.33±9.63 بوده است و نتایج هر دو گروه پس از آموزش بهتر بود. (p<0.001)نتیجه گیری: هر چند دو روش آموزش گروهی و ویدیوئی در ارتقای آگاهی و عملکرد پرستاران موثر بود اما با توجه به مزایای فراوان روش ویدیوئی از جمله به صرفه بودن و امکان رویت فیلم در هر زمان و مکانی, به کارگیری آن در برنامه های آموزشی توصیه می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عمران، فرشته، باقری، توران، موسوی، سیدجابر، اکبری، ژیلا، و عراقی، شیرین. (1396). بررسی تاثیر آموزش پانسمان دست به دو روش آموزش گروهی و ویدیویی, بر آگاهی و عملکرد پرستاران شاغل در بخش های بستری بیمارستان حضرت فاطمه (س), 93-1392. آموزش پرستاری، 6(2 (پیاپی 22))، 26-32. SID. https://sid.ir/paper/238260/fa

    Vancouver: کپی

    عمران فرشته، باقری توران، موسوی سیدجابر، اکبری ژیلا، عراقی شیرین. بررسی تاثیر آموزش پانسمان دست به دو روش آموزش گروهی و ویدیویی, بر آگاهی و عملکرد پرستاران شاغل در بخش های بستری بیمارستان حضرت فاطمه (س), 93-1392. آموزش پرستاری[Internet]. 1396؛6(2 (پیاپی 22)):26-32. Available from: https://sid.ir/paper/238260/fa

    IEEE: کپی

    فرشته عمران، توران باقری، سیدجابر موسوی، ژیلا اکبری، و شیرین عراقی، “بررسی تاثیر آموزش پانسمان دست به دو روش آموزش گروهی و ویدیویی, بر آگاهی و عملکرد پرستاران شاغل در بخش های بستری بیمارستان حضرت فاطمه (س), 93-1392،” آموزش پرستاری، vol. 6، no. 2 (پیاپی 22)، pp. 26–32، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238260/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button