Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,434
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

746
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر نرم افزار آموزشی طراحی شده در زمینه اصول و فنون عملی پرستاری بر یادگیری مهارت های عملی دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 16

چکیده

 زمینه و هدف: نرم افزارهای آموزشی به عنوان یک روش یادگیری فراگیر محور, فرصتی برای رشد یادگیرندگان فراهم می کنند و با ایجاد محیط مشارکتی به یادگیرندگان و معلمان اجازه می دهند به جستجو پرداخته و انواع مسائل را بررسی کنند؛ لذا این مطالعه به منظور ارزیابی تاثیر نرم افزار کمک آموزشی طراحی شده در زمینه اصول و فنون عملی پرستاری بر یادگیری مهارت های عملی دانشجویان پرستاری انجام شده است.روش بررسی: در این پژوهش کارآزمایی بالینی که به روش نیمه تجربی انجام شد, تعداد 164 دانشجوی پرستاری در ترم اول به روش سرشماری انتخاب و به روش نمونه گیری تصادفی ساده به دو گروه مداخله (82 نفر) و کنترل (82 نفر) تقسیم شدند. در ابتدا هر دو گروه به روش سنتی تحت آموزش قرار گرفتند. در مرحله بعد برای داشجویان گروه مداخله از نرم افزار کمک آموزشی و برای دانشجویان گروه کنترل مجددا از روش مطالعه و تمرین به شیوه سنتی جهت آموزش استفاده شد. مهارت عملی دانشجویان در هر دو مرحله از طریق آزمون عملی و چک لیست مورد بررسی قرار گرفت و تاثیر نرم افزار آموزشی طراحی شده در دو گروه مقایسه شد.یافته ها: نرم افزار آموزشی طراحی شده بر یادگیری مهارت های عملی دانشجویان پرستاری موثر بود. به طوری که اختلاف معنی داری در میانگین نمرات آزمون عملی دانشجویان در گروه مداخله مشاهده شد (P<0.05), در حالی که این اختلاف در گروه کنترل معنی دار نبود (P>0.05).نتیجه گیری: استفاده از نرم افزارهای آموزشی به عنوان یک استراتژی موثر آموزشی می تواند باعث ارتقاء مهارت های عملی دانشجویان پرستاری شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خاتونی، مرضیه، علیمرادی، زینب، سمیعی سیبنی، فاطمه، شفیعی، زهرا، و آتشی، وجیهه. (1393). تاثیر نرم افزار آموزشی طراحی شده در زمینه اصول و فنون عملی پرستاری بر یادگیری مهارت های عملی دانشجویان پرستاری. بالینی پرستاری و مامایی، 3(1)، 9-16. SID. https://sid.ir/paper/247045/fa

    Vancouver: کپی

    خاتونی مرضیه، علیمرادی زینب، سمیعی سیبنی فاطمه، شفیعی زهرا، آتشی وجیهه. تاثیر نرم افزار آموزشی طراحی شده در زمینه اصول و فنون عملی پرستاری بر یادگیری مهارت های عملی دانشجویان پرستاری. بالینی پرستاری و مامایی[Internet]. 1393؛3(1):9-16. Available from: https://sid.ir/paper/247045/fa

    IEEE: کپی

    مرضیه خاتونی، زینب علیمرادی، فاطمه سمیعی سیبنی، زهرا شفیعی، و وجیهه آتشی، “تاثیر نرم افزار آموزشی طراحی شده در زمینه اصول و فنون عملی پرستاری بر یادگیری مهارت های عملی دانشجویان پرستاری،” بالینی پرستاری و مامایی، vol. 3، no. 1، pp. 9–16، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/247045/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا