Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,615
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

732
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثربخشی آموزش احیای قلبی - ریوی از طریق «ایفای نقش و فیلم ویدئویی» بر دانش و عملکرد دانش آموزان دبیرستانی

صفحات

 صفحه شروع 24 | صفحه پایان 30

چکیده

 مقدمه: داشتن مهارت های احیاء قلبی ریوی در گروه سنی نوجوان دارای اهمیت بسزایی است, این مطالعه با هدف تعیین مقایسه تاثیر آموزش احیای قلبی-ریوی به دو روش ایفای نقش ونمایش فیلم ویدئویی بر دانش و عملکرد دانش آموزان دبیرستانی انجام شده.روش کار: مطالعه به روش نیمه تجربی در سال 1393 در دبیرستان منتخب شهر اصفهان انجام شد. 64 نمونه از جامه پژوهش با روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه ایفای نقش (32 نفر) و فیلم ویدئویی (32 نفر) قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه مشتمل بردو بخش مشخصات دموگرافیک, دانش سنجی احیای قلبی ریوی و چک لیست عملکردسنجی دانش آموزان در رابطه با انجام احیا قلبی ریوی بود. دادهها با استفاده از نرم افزار SPSS 18 و آمار توصیفی و استنباطی (تی زوجی, تی مستقل) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج نشان داد میانگین نمره آگاهی و عملکرد دو گروه(ایفای نقش و فیلم آموزشی) قبل و بعد از مداخله افزایش معناداری داشت (p<0.001). میانگین تغییرات نمره آگاهی و عملکرد در گروه آموزشی فیلم ویدئویی بعد از مداخله نسبت به قبل بطور معناداری بیشتر از گروه ایفای نقش بود (p<0.001).نتیجه گیری: بر اساس نتایج مطالعه, آموزش احیای قلبی-ریوی از طریق فیلم ویدئویی و ایفای نقش باعث افزایش دانش و عملکرد دانش آموزان شد که این افزایش در گروه فیلم ویدئویی قابل توجه بود. لذا پیشنهاد میشود آموزش مراحل احیای قلبی ریوی به صورت فیلم آموزشی در مقطع دبیرستان جهت دانش آموزان جزء برنامه درسی قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    علی محمدی، نصراله، باقرصاد، زهرا، و معروفی، مریم. (1396). مقایسه اثربخشی آموزش احیای قلبی - ریوی از طریق «ایفای نقش و فیلم ویدئویی» بر دانش و عملکرد دانش آموزان دبیرستانی. آموزش پرستاری، 6(3 (پیاپی 23))، 24-30. SID. https://sid.ir/paper/238331/fa

    Vancouver: کپی

    علی محمدی نصراله، باقرصاد زهرا، معروفی مریم. مقایسه اثربخشی آموزش احیای قلبی - ریوی از طریق «ایفای نقش و فیلم ویدئویی» بر دانش و عملکرد دانش آموزان دبیرستانی. آموزش پرستاری[Internet]. 1396؛6(3 (پیاپی 23)):24-30. Available from: https://sid.ir/paper/238331/fa

    IEEE: کپی

    نصراله علی محمدی، زهرا باقرصاد، و مریم معروفی، “مقایسه اثربخشی آموزش احیای قلبی - ریوی از طریق «ایفای نقش و فیلم ویدئویی» بر دانش و عملکرد دانش آموزان دبیرستانی،” آموزش پرستاری، vol. 6، no. 3 (پیاپی 23)، pp. 24–30، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238331/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا