Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,044
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

541
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر به کارگیری لوح فشرده و نمایش عملی بر مهارت اندازه گیری علایم حیاتی در دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 47

چکیده

 مقدمه: توسعه مهارت های بالینی برای دانشجویان پرستاری جزء حیاتی برنامه آموزش پرستاری می باشد. یادگیری با کمک کامپیوتر به عنوان یک استراتژی با ارزش در تدریس و یادگیری تئوری یاد شده است اما در دروس عملی نیاز به تحقیقات بیشتری می باشد. این مطالعه با هدف مقایسه تاثیر لوح فشرده و نمایش عملی بر یادگیری مهارت اندازه گیری علایم حیاتی دانشجویان پرستاری انجام شده است.روش: این پژوهش از نوع تجربی به روش قبل و بعد است که به مقایسه تاثیر دو روش آموزشی نمایش عملی و لوح فشرده بر مهارت اندازه گیری علایم حیاتی در دانشجویان نیمسال اول کارشناسی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 90-1389 در دو گروه می پردازد. دانشجویان پرستاری به صورت هدفمند انتخاب و سپس به صورت تخصیص تصادفی در دو گروه قرار گرفتند حجم نمونه متشکل از 35 نفر در هر گروه بود. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه اطلاعات فردی و مقیاس درجه بندی اندازه گیری علایم حیاتی بود که با استفاده از مصاحبه و مشاهده تکمیل شد. تجزیه و تحلیل داده ها با نرم افزار SPSS v.16 صورت گرفت.یافته ها: براساس یافته ها میانگین نمره مهارت اندازه گیری نبض پس از اجرای لوح فشرده 66.88±5.60 و پس از اجرای نمایش عملی 62.66±8.41, میانگین نمره مهارت اندازه گیری درجه حرارت پس از اجرای لوح فشرده 85.44±15.73 و پس از اجرای نمایش عملی 81.94±13.50, میانگین نمره سنجش تنفس پس از اجرای لوح فشرده 15.44±1.61 و پس از اجرای نمایش عملی 13.22±2.58, میانگین نمره مهارت اندازه گیری فشارخون پس از اجرای لوح فشرده 45.22±4.16 و پس از اجرای نمایش عملی 44.19±4.14 بود و در کل میانگین مهارت اندازه گیری علایم حیاتی در گروه لوح فشرده 212.98±27.1 و در گروه نمایش عملی 203.01±28.63 بود که 23.45=T, P=0.05تفاوت معناداری داشت.نتیجه گیری: براساس یافته ها به کارگیری لوح فشرده در مقایسه با نمایش عملی که به صورت معمول برای آموزش مهارت اندازه گیری علایم حیاتی در دانشجویان پرستاری استفاده می شود موجب یادگیری بیشتر مهارت گردیده است بنابراین آموزش با استفاده از لوح فشرده به عنوان یک شیوه آموزشی مستقل جهت برآورده نمودن اهداف آموزشی دروس عملی همچون اندازه گیری علایم حیاتی پیشنهاد می گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    متوسلیان، منیره، و نصیریانی، خدیجه. (1393). مقایسه تاثیر به کارگیری لوح فشرده و نمایش عملی بر مهارت اندازه گیری علایم حیاتی در دانشجویان پرستاری. آموزش پرستاری، 3(2 (پیاپی 8))، 41-47. SID. https://sid.ir/paper/238336/fa

    Vancouver: کپی

    متوسلیان منیره، نصیریانی خدیجه. مقایسه تاثیر به کارگیری لوح فشرده و نمایش عملی بر مهارت اندازه گیری علایم حیاتی در دانشجویان پرستاری. آموزش پرستاری[Internet]. 1393؛3(2 (پیاپی 8)):41-47. Available from: https://sid.ir/paper/238336/fa

    IEEE: کپی

    منیره متوسلیان، و خدیجه نصیریانی، “مقایسه تاثیر به کارگیری لوح فشرده و نمایش عملی بر مهارت اندازه گیری علایم حیاتی در دانشجویان پرستاری،” آموزش پرستاری، vol. 3، no. 2 (پیاپی 8)، pp. 41–47، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238336/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا