مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,311
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

552
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش به کمک رایانه و نمایش علمی بر میزان یادگیری اندازه گیری علایم حیاتی در دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 30

چکیده

 مقدمه: آموزش به کمک رایانه بطور وسیع در آموزش پرستاری و علوم پزشکی استفاده می شود. هدف از این مطالعه, تعیین مقایسه ای تاثیر آموزش به کمک رایانه و نمایش علمی بر یادگیری اندازه گیری علایم حیاتی در دانشجویان پرستاری بود. روش ها: در این مطالعه نیمه تجربی, تمامی دانشجویان سال اول پرستاری در دانشکده پرستاری تبریز (30 نفر) در پیش آزمون دانش اندازه گیری علایم حیاتی شرکت کردند و بر اساس نمرات پیش آزمون بطور تصادفی در گروه تجربی (15 نفر) و شاهد (15 نفر) قرار گرفتند. گروه تجربی روش اندازه گیری علایم حیاتی را در سه جلسه دو ساعته با فاصله یک هفته بین هر دو جلسه به شیوه آموزش به کمک رایانه آموزش دیدند و گروه شاهد همین محتوا را در همان مدت و در شرایط تقریبا مساوی به شیوه نمایش علمی آموزش دیدند. در جلسه چهارم تمامی دانشجویان هر دو گروه در پس آزمون دانش که سوالات آن همان سوالات پیش آزمون بود, شرکت کردند. برای مقایسه نمرات دانش از آزمون های ناپارامتریک من ویتنی و ویلکاکسون در نرم افزار SPSS استفاده شد. نتایج: میانگین و انحراف معیار نمرات پیش آزمون و پس آزمون برای گروه تجربی به ترتیب برابر با 19.8±4.3 و 34.73±3.03 و برای گروه شاهد برابر با 22±5.8 و 33.73±4.97 بود. هرچند دانشجویان هر دو گروه در نمـرات دانش پس آزمون نسبت بـه پیش آزمـون بطـور معنـی داری پیشـرفت داشتند, اما در نمرات دانش پس آزمون در بین دو گروه تفاوت معنی داری وجود نداشت. نتیجه گیری: آموزش به کمک رایانه به عنوان یک روش مستقل آمـوزشـی, موجب پیشرفت یادگیری در حیطه شناختی معادل با شیوه نمایش علمی در دانشجویان پرستاری می شود. بنابراین, برای غنی تر کردن برنامه های آموزش پرستاری می توان از آموزش به کمک رایانه استفاده کرد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حسینی نسب، سیدداوود، عبداله زاده مهلانی، فرحناز، و فیض اله زاده، حسین. (1386). تاثیر آموزش به کمک رایانه و نمایش علمی بر میزان یادگیری اندازه گیری علایم حیاتی در دانشجویان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 7(1 (پیاپی 17))، 23-30. SID. https://sid.ir/paper/59243/fa

Vancouver: کپی

حسینی نسب سیدداوود، عبداله زاده مهلانی فرحناز، فیض اله زاده حسین. تاثیر آموزش به کمک رایانه و نمایش علمی بر میزان یادگیری اندازه گیری علایم حیاتی در دانشجویان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1386؛7(1 (پیاپی 17)):23-30. Available from: https://sid.ir/paper/59243/fa

IEEE: کپی

سیدداوود حسینی نسب، فرحناز عبداله زاده مهلانی، و حسین فیض اله زاده، “تاثیر آموزش به کمک رایانه و نمایش علمی بر میزان یادگیری اندازه گیری علایم حیاتی در دانشجویان پرستاری،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 7، no. 1 (پیاپی 17)، pp. 23–30، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59243/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا