Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

559
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

483
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

توانمندی بالینی دانشجویان پرستاری بعد از تجربه برنامه پرسپترشیپ

صفحات

 صفحه شروع 209 | صفحه پایان 216

چکیده

 مقدمه: برخورداری از توانمندی حرفه ای با عملکردها مرتبط بوده و منجر به افزایش سلامت عمومی بیماران می شود. به علاوه کاهش سطح توانمندی در پرستاری یکی از نگرانی های مهم است. لزوم انجام بررسی توانمندی بالینی در دانشجویان پرستاری دارای اهمیت است. لذا پژوهش حاضر با هدف بررسی توانمندی بالینی دانشجویان پرستاری و عوامل مرتبط با آن بعد از تجربه برنامه پرسپترشیپ صورت گرفت. مواد و روش: مطالعه حاضر به صورت مقطعی روی 114 دانشجوی پرستاری که برنامه پرسپترشیپ را تجربه کرده بودند, انجام شد. از فهرست توانمندی دانشجویان پرستاری جهت جمع آوری اطلاعات استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 20 انجام شد. از آمار استنباطی تی تست و آنوا برای تجزیه و تحلیل اطلاعات استفاده شد. یافته ها: میانگین نمره توانمندی دانشجویان بعد از تجربه برنامه پرسپترشیپ 56/39± 48/240 بود. به علاوه میانگین تک تک گویه ها 89/0± 46/5 بود. به علاوه بین توانمندی بالینی دانشجویان پرستاری با سن, محل گذراندن کارآموزی/کارورزی با پرسپتر, تعداد غیبت در طول دوره, تمایل به ادامه تحصیل و میزان علاقه دانشجو به رشته ارتباط وجود داشت (05/0>p). بحث و نتیجه گیری: مطالعه حاضر نشان داد که توانمندی دانشجویان پرستاری بعد از تجربه برنامه پرسپترشیپ در حد رضایت بخش تا بالا بود, لذا به منظور ارتقا توانمندی دانشجویان اجرای این برنامه پیشنهاد می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رامبد، معصومه، قدس بین، فریبا، و بهشتی پور، نوشین. (1396). توانمندی بالینی دانشجویان پرستاری بعد از تجربه برنامه پرسپترشیپ. علوم پزشکی صدرا، 5(4 )، 209-216. SID. https://sid.ir/paper/238753/fa

    Vancouver: کپی

    رامبد معصومه، قدس بین فریبا، بهشتی پور نوشین. توانمندی بالینی دانشجویان پرستاری بعد از تجربه برنامه پرسپترشیپ. علوم پزشکی صدرا[Internet]. 1396؛5(4 ):209-216. Available from: https://sid.ir/paper/238753/fa

    IEEE: کپی

    معصومه رامبد، فریبا قدس بین، و نوشین بهشتی پور، “توانمندی بالینی دانشجویان پرستاری بعد از تجربه برنامه پرسپترشیپ،” علوم پزشکی صدرا، vol. 5، no. 4 ، pp. 209–216، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238753/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا