مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

657
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

791
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وضعیت روانشناختی و عملکرد تحصیلی دانشجویان پرستاری در دانشکده پرستاری و مامایی شیراز

صفحات

 صفحه شروع 251 | صفحه پایان 260

چکیده

 مقدمه دوران دانشجویی, دوران مهیج و پرچالشی می باشد. در طول این دوره کلیه دانشجوبان باید از سلامت روانی و خود اتکایی بیشتری برخوردار باشند تا بتوانند به توفیق روز افزون در تحصیل و حرفه خود دست یابند. از آنجایی که قسمت عمده ای از موفقیت تحصیلی بستگی به وضعیت روانی دانشجویان دارد, لذا این مطالعه با هدف, بررسی وضعیت روانشناختی و عملکرد تحصیلی دانشجویان پرستاری در دانشکده پرستاری و مامایی شیراز اجرا گردید. مواد و روش در این مطالعه ی مقطعی وضعیت روانی 144 نفر از دانشجویان پرستاری بر اساس پرسشنامه نشانگان روانی (SCL-90-R) مورد بررسی قرار گرفتند. پس از گردآوری پرسشنامه ها, دانشجویان بر اساس نمراتی که در آن کسب کردند, به دو گروه اصلی فاقد مشکل روانی و دارای مشکل روانی تقسیم شدند. در پایان دوره وضعیت تحصیلی آنها مشخص گردید و میزان رخداد افت تحصیلی در دو گروه تعیین شد. نتایج آنالیز داده ها نشان داد که 2/42 درصد دارای نشانه هایی از اختلالات روانی بودند, ولی ارتباط آماری معنی داری بین مشخصات دموگرافیک و معدل ترم های تحصیلی (10/2± 98/15) با وضعیت روانی افراد مشاهده نشد (05/0> p). هرچند بین وضعیت روانی فرد با میزان علاقه فرد به رشته ارتباط آماری معنی داری وجود داشت (05/0>p). بحث و نتیجه گیری دانشجویان به دلیل شرایط ویژه ای دارند در معرض اختلالات روانی هستند که می تواند بر وضعیت تحصیلی آنان موثر باشد. لازم است در جهت تامین و بسترسازی مناسب جهت پیشگیری از این اختلالات در دانشگاه ها تدابیر ویژه ای اندیشیده شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

آقاخانی، نادر، حضرتی مرنگلو، افشین، و جمالی مقدم، ندا. (1398). بررسی وضعیت روانشناختی و عملکرد تحصیلی دانشجویان پرستاری در دانشکده پرستاری و مامایی شیراز. علوم پزشکی صدرا، 7(3 )، 251-260. SID. https://sid.ir/paper/238756/fa

Vancouver: کپی

آقاخانی نادر، حضرتی مرنگلو افشین، جمالی مقدم ندا. بررسی وضعیت روانشناختی و عملکرد تحصیلی دانشجویان پرستاری در دانشکده پرستاری و مامایی شیراز. علوم پزشکی صدرا[Internet]. 1398؛7(3 ):251-260. Available from: https://sid.ir/paper/238756/fa

IEEE: کپی

نادر آقاخانی، افشین حضرتی مرنگلو، و ندا جمالی مقدم، “بررسی وضعیت روانشناختی و عملکرد تحصیلی دانشجویان پرستاری در دانشکده پرستاری و مامایی شیراز،” علوم پزشکی صدرا، vol. 7، no. 3 ، pp. 251–260، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238756/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button