Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,308
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

928
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین سبک رهبری خدمتگزار سرپرستاران و رضایت شغلی پرستاران

صفحات

 صفحه شروع 28 | صفحه پایان 38

چکیده

 مقدمه: کسانی که در جهت خدمت به دیگران جامه رهبری به تن می کنند می توانند بر پیروانشان تاثیر مثبت بگذارند. همواره هم عملکرد ضعیف و نارضایتی کارکنان به ضعف در رهبری نسبت داده شده است. اما ایا در سازمانهای بهداشتی چنین رابطه ای برقرار است ؟هدف: این مطالعه به بررسی رابطه بین سبک رهبری خدمتگزار سرپرستاران با رضایت شغلی پرستاران می پردازد.روش: این مطالعه توصیفی- تحلیلی است که در سال (1393) بر روی (304) نفر از پرستاران مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی همدان با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای از نوع نسبتی انجام شد. ابزار گردآوری داده ها شامل دو پرسشنامه استاندارد رهبری خدمتگزار (2009) و رضایت شغلی اسپکتور (1991) بود. اعتبار آنها با استفاده از محاسبه الفای کرونباخ بترتیب (0.95) و (0.82) بوده است. در تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آماری توصیفی و آزمون های ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره به روش گام به گام با استفاده از نرم افزار 16SPSS در سطح اطمینان (0.95) ارایه شده است.یافته ها: رضایت شغلی پرستاران در سطح متوسط قرار داشت. بین سبک رهبری خدمتگزار سرپرستاران با رضایت شغلی پرستاران رابطه مثبت و معناداری وجود داشت (p<0.001, r=0.62). مولفه های تواضع و فروتنی, خدمت رسانی و اعتماد از بین مولفه های رهبری خدمتگزار تبیین کننده (39) درصد از واریانس رضایت شغلی پرستاران بودند.نتیجه گیری: سه مولفه تواضع و فروتنی, خدمت رسانی و اعتماد از مولفه های سبک رهبری خدمتگزار سرپرستاران پیش بینی کننده رضایت شغلی پرستاران بود. از این رو مدیران پرستاری با بکارگیری مولفه های این سبک می توانند موجبات ارتقاء رضایت شغلی پرستاران را فراهم نمایند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صادقی، امیر، گهرلوارکواز، عسکر، چراغی، فاطمه، و مقیم بیگی، عباس. (1394). رابطه بین سبک رهبری خدمتگزار سرپرستاران و رضایت شغلی پرستاران. مدیریت پرستاری، 4(1)، 28-38. SID. https://sid.ir/paper/239257/fa

    Vancouver: کپی

    صادقی امیر، گهرلوارکواز عسکر، چراغی فاطمه، مقیم بیگی عباس. رابطه بین سبک رهبری خدمتگزار سرپرستاران و رضایت شغلی پرستاران. مدیریت پرستاری[Internet]. 1394؛4(1):28-38. Available from: https://sid.ir/paper/239257/fa

    IEEE: کپی

    امیر صادقی، عسکر گهرلوارکواز، فاطمه چراغی، و عباس مقیم بیگی، “رابطه بین سبک رهبری خدمتگزار سرپرستاران و رضایت شغلی پرستاران،” مدیریت پرستاری، vol. 4، no. 1، pp. 28–38، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/239257/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button