مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

910
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

841
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رشد مهارت تعریف واژه در کودکان: یک مقاله مروری

صفحات

 صفحه شروع 277 | صفحه پایان 284

کلیدواژه

چکیده

 مقدمه و اهداف: در مطالعات زبانی, جهت بررسی نحوه ی سازماندهی مفاهیم در واژگان ذهنی و نیز چگونگی رشد معنای کلمه از تکلیف تعریف واژه استفاده می شود. هدف از مطالعه حاضر, مرور نتایج تحقیقاتی است که روند رشد مفاهیم و سازماندهی آنها را با استفاده از تکلیف تعریف واژه بررسی کرده اند. مواد و روش ها: با استفاده از کلیدواژه های Word Definition, Definitional Skills, Children مقالات منتش شده در این مورد, در پایگاه های داده ای معتبر همچون Science Direct Springer, Google Scholar, PubMed, ASHAو بانک های اطلاعاتی داخل کشور در بازه زمانی سال های 1965 تا 2017 مورد بررسی قرار گرفت. نتیجه گیری: در تکلیف تعریف واژه از کودک خواسته می شود واژه ای را تعریف کند. پاسخ هایی که در این تکلیف بیان می شود, بر اساس صورت و محتوا نمره دهی می شود. سن, آگاهی فرازبانی و داشتن سواد, عوامل موثر در ارائه بهترین نوع تعریف هستند. با افزایش سن, روند رشد تعریف اسامی از پاسخ های عینی و عملکردی به سمت پاسخ های انتزاعی تر و مفهومی تر پیش رفته و میزان استفاده از اصطلاحات سرطبقه ای افزایش می یابد. چنین گذاری نشان دهنده ی این است که با افزایش سن, مفاهیم به صورت سلسله مراتبی و شبکه ای از ارتباطات سازماندهی می شوند و سرطبقه با سطوح پایین تر ارتباط دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیرازی، طاهره سیما، ملکیان، مریم، ظریفیان، طلیعه، و دستجردی کاظمی، مهدی. (1397). رشد مهارت تعریف واژه در کودکان: یک مقاله مروری. طب توانبخشی، 7(2 )، 277-284. SID. https://sid.ir/paper/239485/fa

    Vancouver: کپی

    شیرازی طاهره سیما، ملکیان مریم، ظریفیان طلیعه، دستجردی کاظمی مهدی. رشد مهارت تعریف واژه در کودکان: یک مقاله مروری. طب توانبخشی[Internet]. 1397؛7(2 ):277-284. Available from: https://sid.ir/paper/239485/fa

    IEEE: کپی

    طاهره سیما شیرازی، مریم ملکیان، طلیعه ظریفیان، و مهدی دستجردی کاظمی، “رشد مهارت تعریف واژه در کودکان: یک مقاله مروری،” طب توانبخشی، vol. 7، no. 2 ، pp. 277–284، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/239485/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button