مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,288
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

611
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر فراگیری موسیقی بر افزایش مهارت های شنیداری

صفحات

 صفحه شروع 268 | صفحه پایان 277

چکیده

 مقدمه و اهداف: سالهاست که دانشمندان و محققین در کتب و مجلات علمی بر ارتباط موسیقی و ایجاد پلاستیسیتی تاکید دارند و هنوز هم به شناخت جنبه های دیگری از این ارتباط علاقه دارند. در تحقیقات زیادی دیده شده که موسیقیدانها به علت پلاستیسیتی خاص خود در مناطق شنیداری قشری و تحت قشری سیستم عصبی مرکزی و محیطی تواناییهای بسیار بالایی در پردازش ظریفترین اجزای محرکهای موسیقیایی و گفتاری مختلف دارند. در مطالعه حاضر سعی شده با استفاده از نتایج مطالعات مختلف در زمینه تاثیر فراگیری موسیقی بر افزایش تواناییهای شنیداری در گروه های مختلف سنی و به ویژه در کودکان به میزان این ارتباط و کاربرد آن در زمینه آموزش در مدارس پی برده شود. مواد و روش ها: با استفاده از پایگاه های اطلاعاتی Medline, Google Scholar, PubMed مطالعات انجام شده از سال 2000 میلادی در زمینه ایجاد پلاستیسیتی موسیقیایی در موسیقیدانها و مقایسه آنها با افراد غیرموسیقیدان جمعآوری و در این مقاله آورده شده است. نتیجه گیری: شاید در منظر اول و از لحاظ محل درک در مغز)گفتار در نیمکره چپ و موسیقی در نیمکره راست(و مسیرهای عصبی درگیر, تا حد زیادی پردازش گفتار و موسیقی متفاوت به نظر برسند, اما واقعیت چیز دیگری است. پردازش زبان و موسیقی به جنبه های کاملا مشترکی از حس درک و شناخت در قشر و نواحی تحت قشری نیاز دارد. بنابراین با استفاده از آموزش موسیقیایی و تقویت مسیرهای عصبی مشترک درک موسیقی و زبان میتوان اختلال درک گفتار در جمعیتهای خاصی از کودکان که در درک گفتار مشکل دارند را درمان و تقویت نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدزاده، علی، و قادری، ربین. (1396). تاثیر فراگیری موسیقی بر افزایش مهارت های شنیداری. طب توانبخشی، 6(4 )، 268-277. SID. https://sid.ir/paper/239528/fa

    Vancouver: کپی

    محمدزاده علی، قادری ربین. تاثیر فراگیری موسیقی بر افزایش مهارت های شنیداری. طب توانبخشی[Internet]. 1396؛6(4 ):268-277. Available from: https://sid.ir/paper/239528/fa

    IEEE: کپی

    علی محمدزاده، و ربین قادری، “تاثیر فراگیری موسیقی بر افزایش مهارت های شنیداری،” طب توانبخشی، vol. 6، no. 4 ، pp. 268–277، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/239528/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button