مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,939
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,015
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پردازش شنیداری در کودکان مبتلا به آسیب ویژه زبانی

صفحات

 صفحه شروع 42 | صفحه پایان 53

کلیدواژه

آسیب ویژه زبانی (SLI)Q2

چکیده

 هدف: کسب زبان یکی از مهمترین یادگیری ها در زندگی کودک است. بسیاری از کودکان برای کسب زبان تلاش اندکی می کنند. اما در گروهی از کودکان مشکلاتی در یادگیری زبان وجود دارد, در حالی که نقص قابل مشاهده عصب شناختی, شناختی, حسی, عاطفی, یا محیطی ندارند. محققان این کودکان را آسیب زبانی ویژه Specific language impairment (SLI) می نامند. در زمینه کودکان SLI تا به حال مطالعات زیادی انجام شده است. اما دلیل روشنی برای مشکل این کودکان در یادگیری زبان مشخص نشده است. در برخی از پژوهش ها اختلال در پردازش شنیداری این کودکان علت بروز اختلال زبانی بیان شده است, هدف این مطالعه مروری, جمع آوری و بررسی نتایج مطالعاتی است که به پردازش شنیداری در کودکان SLI پرداخته اند.روش بررسی: این مقاله مروری است بر مقالات منتشر شده در زمینه پردازش شنیداری در آسیب ویژه زبانی. مقالات در پایگاه های اطلاعاتی Google scholar و Science direct از سال 1960 تا 2013 مورد جستجو قرار گرفته است و نتایج 58 مورد از مقاله ها در مطالعه حاضر مطرح شده است.بحث و نتیجه گیری: در کودکان مبتلا به آسیب ویژه زبانی اختلالاتی در پردازش شنیداری دیده می شود. همچنین این کودکان تفاوت هایی در عملکرد و آناتومی بخش هایی از دستگاه عصبی شنوایی مرکزی نسبت به همسالان خود دارند که نشان می دهد ممکن است اختلال در پردازش شنیداری دلیل بروز SLI باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نیکروش، مریم، و آقاجان زاده، مهشید. (1392). پردازش شنیداری در کودکان مبتلا به آسیب ویژه زبانی. علوم پیراپزشکی و توانبخشی مشهد، 2(2)، 42-53. SID. https://sid.ir/paper/245321/fa

    Vancouver: کپی

    نیکروش مریم، آقاجان زاده مهشید. پردازش شنیداری در کودکان مبتلا به آسیب ویژه زبانی. علوم پیراپزشکی و توانبخشی مشهد[Internet]. 1392؛2(2):42-53. Available from: https://sid.ir/paper/245321/fa

    IEEE: کپی

    مریم نیکروش، و مهشید آقاجان زاده، “پردازش شنیداری در کودکان مبتلا به آسیب ویژه زبانی،” علوم پیراپزشکی و توانبخشی مشهد، vol. 2، no. 2، pp. 42–53، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/245321/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button