Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,819
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,097
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اختلال پردازش شنیداری (مرکزی) در آسیب شناسی گفتار و زبان

صفحات

 صفحه شروع 231 | صفحه پایان 240

کلیدواژه

اختلال پردازش شنیداری (مرکزی)Q3

چکیده

 مقدمه: مهارت های پردازش شنیداری پایه شنیدن, ارتباط و یادگیری را فراهم می کنند و نقایص مربوط به آن باعث اشکالات ارتباطی و خصوصا مشکلات تحصیلی در کودکان می شود. آگاهی از علایم این اختلال, روند ارزیابی و مداخلات درمانی مناسب در حیطه مسوولیت های آسیب شناسان گفتار و زبان و شنوایی شناسان است و عدم آگاهی نسبت به وظایف حرفه ای باعث سردرگمی در تشخیص و درمان ناکارآمد می شود. هدف از این مقاله پاسخ دهی به تعدادی از سوالات رایج آسیب شناسان گفتار و زبان در زمینه ماهیت, تشخیص و درمان(C) APD  و همچنین جلوگیری از استفاده نادرست از این اصطلاح می باشد. به علاوه سعی می شود مسوولیتهای حرفه ای آسیب شناسان گفتار و زبان نیز در این زمینه تبیین شود.مواد و روش ها: این مقاله مروری است بر آخرین مقالات و کتاب های منتشر شده در زمینه اختلال پردازش شنیداری (مرکزی) که در پایگاه های اطلاعاتی Science direct ,Thieme ,Google scholar ,Proquest ,Ebsco ,Pubmed و Asha و همچنین در منابع کتابخانه ای مورد جستجو قرار گرفت.نتیجه گیری: پردازش شنیداری فرایندی پیچیده است و آسیب شناسان گفتار و زبان در زمینه غربال گری, تشخیص افتراقی و درمان افراد مبتلا به APD (C) نقش مهمی را به عهده دارند و این متخصصان خصوصا در هنگام وجود مشکلات یادگیری و یا توجه در کودکان مدرسه رو, بایستی احتمال وجود(C) APD  را مدنظر قرار دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شمسیان، فرشته. (1390). اختلال پردازش شنیداری (مرکزی) در آسیب شناسی گفتار و زبان. پژوهش در علوم توانبخشی، 7(2)، 231-240. SID. https://sid.ir/paper/144075/fa

    Vancouver: کپی

    شمسیان فرشته. اختلال پردازش شنیداری (مرکزی) در آسیب شناسی گفتار و زبان. پژوهش در علوم توانبخشی[Internet]. 1390؛7(2):231-240. Available from: https://sid.ir/paper/144075/fa

    IEEE: کپی

    فرشته شمسیان، “اختلال پردازش شنیداری (مرکزی) در آسیب شناسی گفتار و زبان،” پژوهش در علوم توانبخشی، vol. 7، no. 2، pp. 231–240، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/144075/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا