Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,811
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,438
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مقایسه ای جرات ورزی و اضطراب در دانش آموزان با اختلال یادگیری مدارس ابتدایی تهران با همتایان عادی

صفحات

 صفحه شروع 209 | صفحه پایان 217

چکیده

 مقدمه و اهداف:با توجه به شیوع اختلال یادگیری و در نظر گرفتن عوامل تاثیرگذار بر پیشرفت تحصیلی و اعتماد به نفس دانش آموزان دبستانی, در این تحقیق به بررسی مقایسه ای اضطراب و جرات ورزی در دانش آموزان با اختلال یادگیری 8 تا 12 ساله شهر تهران در سال تحصیلی 94-1393 با همتایان عادی آنان پرداخته شد. مواد و روش ها:تحقیق به روش مشاهده ای توصیفی از نوع مقطعی مقایسه ای انجام شد.گروه اول شامل دانش آموزان با اختلال یادگیری 8 تا 12 ساله مراکز اختلال یادگیری تهران بود و گروه دوم شامل دانش آموزان عادی 8 تا 12 ساله شهر تهران بود که با گروه اول از لحاظ سن و جنسیت همتاسازی شده بودند. به هریک از دانش آموزان دو فرم داده شد. فرم اول, مقیاس جرات ورزی گمبریل و ریچی و فرم دوم, مقیاس اضطراب اسپنس نسخه کودکان بود. فرم سوم نیز, مقیاس اضطراب اسپنس نسخه والدین بود که به وسیله یکی از والدین دانش آموز تکمیل شد. یافته ها:این تحقیق بر روی 80 کودک شامل40 دانش آموز با اختلال یادگیری و 40 دانش آموز عادی انجام شد. میانگین نمره جرات ورزی دانش آموزان با اختلال یادگیری 51.92 و میانگین آن در همتایان عادی 94.87 بدست آمد و اختلاف بین این دو گروه کودک عادی و اختلال یادگیری معنی دار بود (Pv<0.001). میانگین نمره اضطراب در مقیاس اسپنس نسخه کودکان و والدین به ترتیب در گروه دانش آموزان با اختلال یادگیری 46.60 و 36.57 و در گروه دانش آموزان عادی 18.67 و 17.12 بوده است و اختلاف بین این دو گروه از نظرآماری معنی دار بود (Pv<0.0001). بین جرات ورزی و اضطراب دانش آموزان رابطه معکوسی وجود داشت (R2=0.514 و Pv<0.0001). نتیجه گیری:نتایج این تحقیق نشان داد که کودکان عادی در مقایسه با کودکان با اختلال یادگیری, جرات ورزی بیشتری داشتند ولی از اضطراب کمتری برخوردار بودند.همچنین رابطه معکوس بین جرات ورزی و میزان اضطراب دانش آموز وجود داشت.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

میرزاخانی، نوید، کنگرانی فراهانی، ملیکا، رضایی، مهدی، اکبرزاده باغبان، علیرضا، و صادقی، اسماعیل. (1395). بررسی مقایسه ای جرات ورزی و اضطراب در دانش آموزان با اختلال یادگیری مدارس ابتدایی تهران با همتایان عادی. طب توانبخشی، 5(2)، 209-217. SID. https://sid.ir/paper/239657/fa

Vancouver: کپی

میرزاخانی نوید، کنگرانی فراهانی ملیکا، رضایی مهدی، اکبرزاده باغبان علیرضا، صادقی اسماعیل. بررسی مقایسه ای جرات ورزی و اضطراب در دانش آموزان با اختلال یادگیری مدارس ابتدایی تهران با همتایان عادی. طب توانبخشی[Internet]. 1395؛5(2):209-217. Available from: https://sid.ir/paper/239657/fa

IEEE: کپی

نوید میرزاخانی، ملیکا کنگرانی فراهانی، مهدی رضایی، علیرضا اکبرزاده باغبان، و اسماعیل صادقی، “بررسی مقایسه ای جرات ورزی و اضطراب در دانش آموزان با اختلال یادگیری مدارس ابتدایی تهران با همتایان عادی،” طب توانبخشی، vol. 5، no. 2، pp. 209–217، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/239657/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا