Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,066
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,133
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش جرات ورزی بر مهارت های اجتماعی، اضطراب اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 64

چکیده

 مقدمه: این پژوهش به منظور بررسی تاثیر آموزش جرات ورزی بر مهارت های اجتماعی, اضطراب اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر پایه اول مقطع متوسطه شهر بهمئی صورت گرفت.روش: جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه اول متوسطه مشغول به تحصیل در سال 87-1386 و نمونه آن متشکل از 60 دانش آموز است که به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شده و در دو گروه آزمایشی و گواه جایگزین شدند. ابزار مورد استفاده شامل مقیاس اضطراب اجتماعی واتسون و فرند و مقیاس درجه بندی مهارت های اجتماعی اسلر و میلر است. طرح پژوهش, از نوع پیش آزمون - پس آزمون با گروه گواه است و داده های به دست آمده با روش تحلیل واریانس چند متغیری (مانوا) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج تحلیل واریانس چند متغیری نشان داد که بین این دو گروه, حداقل یکی از متغیرهای وابسته مهارت های اجتماعی, اضطراب اجتماعی و عملکرد تحصیلی, تفاوت معنی داری وجود دارد. نتایج تحلیل واریانس یک طرفه در مانوا نیز نشان داد که بین دو گروه از لحاظ هر سه متغیر وابسته تفاوت معنی داری وجود دارد.نتیجه گیری: آموزش جرات ورزی بر روی اضطراب اجتماعی, مهارت های اجتماعی و عملکرد تحصیلی گروه آزمایشی در مقایسه با گروه کنترل تاثیر دارد و بین دو گروه از لحظ این متغیرها تفاوت معنی داری مشاهده می شود. به بیان دیگر, آموزش جرات ورزی باعث کاهش اضطراب اجتماعی و افزیش مهارت های اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان گروه آزمایشی شده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مهرابی زاده هنرمند، مهناز، تقوی، سیده فرخنده، و عطاری، یوسفعلی. (1388). تاثیر آموزش جرات ورزی بر مهارت های اجتماعی, اضطراب اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر . مجله علوم رفتاری، 3(1)، 59-64. SID. https://sid.ir/paper/129677/fa

Vancouver: کپی

مهرابی زاده هنرمند مهناز، تقوی سیده فرخنده، عطاری یوسفعلی. تاثیر آموزش جرات ورزی بر مهارت های اجتماعی, اضطراب اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر . مجله علوم رفتاری[Internet]. 1388؛3(1):59-64. Available from: https://sid.ir/paper/129677/fa

IEEE: کپی

مهناز مهرابی زاده هنرمند، سیده فرخنده تقوی، و یوسفعلی عطاری، “تاثیر آموزش جرات ورزی بر مهارت های اجتماعی, اضطراب اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر ،” مجله علوم رفتاری، vol. 3، no. 1، pp. 59–64، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/129677/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا