Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

981
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

623
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مهارت های تفکر انتقادی دانشجویان کارشناسی رشته کاردرمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

صفحات

 صفحه شروع 84 | صفحه پایان 93

چکیده

 مقدمه و اهداف تفکر انتقادی توانایی افراد در مهارت های حل مساله, مشکل گشایی و تصمیم گیری است. کسب مهارت تفکر انتقادی هدف نهایی یادگیری و ضرورتی برای تصمیم گیری و کار بالینی است. علوم توانبخشی به عنوان یکی از شاخه های علوم پزشکی, نقش مهمی در فرآیند درمان, مراقبت و ارتقای سلامت جامعه دارد و مهارت های تفکر انتقادی متخصصان توانبخشی ارتباط مستقیمی با کیفیت خدمات توانبخشی ارائه شده دارد. هدف مطالعه حاضر بررسی مهارت های تفکر انتقادی دانشجویان کاردرمانی مقطع کارشناسی بود.مواد و روش ها پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی-مقایسه ای است. در پژوهش پیش رو 72 نفر دانشجوی کارشناسی کاردرمانی (20 نفر سال اول, 14 نفر سال دوم, 16 نفر سال سوم و 22 نفر سال آخر) از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال تحصیلی 13941393 به روش تمام شماری انتخاب شدند و پرسش نامه اطلاعات دموگرافیک و ابزار سنجش مهارت های تفکر انتقادی کالیفرنیا فرم-ب [1] را تکمیل نمودند.یافته ها در مطالعه پیش رو میانگین نمره کل تفکر انتقادی در دانشجویان سال اول 11.60±3.15, سال دوم 12.56±3.73, سال سوم 13.56±4.35 و سال چهارم 11.68±4.41 بود. اما نتایج حاصل از آزمون آماری کروسکال والیس بین میانگین نمره های تفکر انتقادی دانشجویان کارشناسی کاردرمانی در 4 سال تحصیلی تفاوت آماری معناداری نشان نداد (P=0.499).نتیجه گیری به نظر می رسد نظام آموزشی دانشگاه شهید بهشتی در طراحی برنامه درسی مناسبی که توان ارتقای تفکر انتقادی دانشجویان را داشته باشد, ضعیف عمل می کند. علی رغم اهمیت تفکر انتقادی در کاردرمانی, این مهارت در طول تحصیل دانشگاهی پیشرفت چندانی نمی کند و این موضوع می تواند گویای نارسایی سیستم آموزشی و برنامه درسی در حال حاضر رشته کاردرمانی در این دانشگاه, به عنوان مهم ترین عامل دخیل در این زمینه باشد. لذا پیشنهاد می شود در روش های تدریس و واحدهای درسی ارائه شده, بررسی و بازنگری به عمل آید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مالکی، زهرا، رضایی، مهدی، میرزاخانی، نوید، شفیعی، زهرا، و طباطبایی، سیدمهدی. (1395). بررسی مهارت های تفکر انتقادی دانشجویان کارشناسی رشته کاردرمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی. طب توانبخشی، 5(4)، 84-93. SID. https://sid.ir/paper/239744/fa

    Vancouver: کپی

    مالکی زهرا، رضایی مهدی، میرزاخانی نوید، شفیعی زهرا، طباطبایی سیدمهدی. بررسی مهارت های تفکر انتقادی دانشجویان کارشناسی رشته کاردرمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی. طب توانبخشی[Internet]. 1395؛5(4):84-93. Available from: https://sid.ir/paper/239744/fa

    IEEE: کپی

    زهرا مالکی، مهدی رضایی، نوید میرزاخانی، زهرا شفیعی، و سیدمهدی طباطبایی، “بررسی مهارت های تفکر انتقادی دانشجویان کارشناسی رشته کاردرمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،” طب توانبخشی، vol. 5، no. 4، pp. 84–93، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/239744/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا