مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,906
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

911
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

راه های پرورش تفکر انتقادی دانشجویان، چالشی بزرگ در آموزش بالینی پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 مقدمه: با توجه به اهمیت و نقش تفکر انتقادی در پرستاری به خصوص در عرصه های بالینی, چگونگی دستیابی به این هدف دارای اهمیت زیادی می باشد. لذا مدرسان پرستاری با چالش چگونگی کمک به دانشجویان خود جهت ارتقای مهارت های تفکر انتقادی خصوصا در عرصه آموزش بالین, روبرو هستند. هدف از این مطالعه بررسی راه های پرورش تفکر انتقادی در دانشجویان, و ارایه پیشنهاداتی در این زمینه می باشد.روش ها: مقاله حاضر نوعی مطالعه مرورری است که با جستجوی کتب و بانک های اطلاعاتی نظیرIranmedex-Irandoc-magiran-SID-Pubmed-Ovid  و ... و با استفاده از کلمات کلیدی «تفکر انتقادی », «دانشجویان», «آموزش بالینی» و «پرستاری» انجام شده است.نتایج: پرستاران جهت ارایه خدمات و آموزش هدفمند نیازمند تفکر انتقادی هستند. رشد تفکر انتقادی مستلزم فراهم سازی بسترهای خاصی است. برای ایجاد بستر لازم جهت تفکر انتقادی, دانش, منش, اقتدار, آمادگی و تمرین لازم است. در صورت وجود نگرش و کسب دانش برای ارتقای تفکر انتقادی نیاز به مهارت وجود دارد. این مهارت ها شامل مهارت های عمومی تفکر انتقادی نظیر اتخاذ روش علمی, فرضیه سازی, حل مساله, تصمیم گیری و مهارت های خاص تفکر انتقادی در موقعیت های بالینی است.نتیجه گیری: تقویت حیطه شناختی, ایجاد انگیزه, تقویت حیطه عاطفی, ایجاد عدم تعادل, ایجاد فضایی برای کنش متقابل, برقراری توازن بین چالش و حمایت, تکالیف نوشتاری از جمله خلاصه های کوتاه (از نظر روش شناسی, خلاصه نمودن مطالب از جمله روش های آموزش تفکر انتقادی است), نوشتن مقاله های تجزیه و تحلیلی کوتاه, تمرین حل مساله با استفاده از رسانه جمعی, طرح تحقیقاتی و شبیه سازی مواردی هستند که در موقعیت های مختلف با تعدیل و تغییراتی می توان جهت رشد تفکر انتقادی دانشجویان استفاده نمود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مقصودی، جهانگیر، اعتمادی فر، شهرام، و حقانی، فریبا. (1389). راه‌ های پرورش تفکر انتقادی دانشجویان, چالشی بزرگ در آموزش بالینی پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/365156/fa

    Vancouver: کپی

    مقصودی جهانگیر، اعتمادی فر شهرام، حقانی فریبا. راه‌ های پرورش تفکر انتقادی دانشجویان, چالشی بزرگ در آموزش بالینی پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1389؛10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/365156/fa

    IEEE: کپی

    جهانگیر مقصودی، شهرام اعتمادی فر، و فریبا حقانی، “راه‌ های پرورش تفکر انتقادی دانشجویان, چالشی بزرگ در آموزش بالینی پرستاری،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 10، no. 5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)، pp. 0–0، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/365156/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button