Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

907
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

508
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تجارب دانش آموزان پسر ابتدایى از اجرای سنجش توصیفی

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 30

چکیده

 در این پژوهش تجارب عمیق دانش آموزان پسر پایه های چهارم و پنجم ابتدایی از اجرای طرح سنجش توصیفى; به شیوه ی کیفى و از نوع پدیدارشناسى; بررسی شد. با توجه به ماهیت پژوهش از روش نمونه گیری هدفمند استفاده شد که با مصاحبه عمیق 9 دانش آموز, داده های اخذ شده به اشباع رسید. برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده علاوه بر تحلیل دستی داده ها به روش اسمیت, از نرم افزار MAXQDA10 به عنوان یک شیوه کمکی در وارد کردن داده ها استفاده شد. یافته های حاصل از تجارب این افراد در 5 مضمون اصلى "ادراک مثبت از سنجش توصیفى; ", "ادراک منفى از سنجش توصیفى; ", "مناسب پایه های پایین", "متضرر شدن دانش آموزان ضعیف" و " مورد پسند والدین دانش آموزان ضعیف" و چندین مضمون فرعى خلاصه شد. این یافته ها مى توانند تصویری گویااز چگونگى برنامه توصیفى در حال اجرا, معایب و مزایای آن در اختیار مسوولین و برنامه ریزان قرار دهد. تا در جهت رفع اشکالات و بهبود, حذف یا جایگزینی این طرح اقداماتى انجام دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، دل آرام، فتحی آذر، اسکندر، و ادیب، یوسف. (1397). تجارب دانش آموزان پسر ابتدایى از اجرای سنجش توصیفی. نظریه و عمل در برنامه درسی، 6(11 )، 5-30. SID. https://sid.ir/paper/241852/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی دل آرام، فتحی آذر اسکندر، ادیب یوسف. تجارب دانش آموزان پسر ابتدایى از اجرای سنجش توصیفی. نظریه و عمل در برنامه درسی[Internet]. 1397؛6(11 ):5-30. Available from: https://sid.ir/paper/241852/fa

    IEEE: کپی

    دل آرام محمدی، اسکندر فتحی آذر، و یوسف ادیب، “تجارب دانش آموزان پسر ابتدایى از اجرای سنجش توصیفی،” نظریه و عمل در برنامه درسی، vol. 6، no. 11 ، pp. 5–30، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/241852/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا