مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,195
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,214
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثربخشی آموزش خودگویی مثبت و خودکنترلی بر باورهای خودکارآمدی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 172 | صفحه پایان 181

چکیده

 زمینه و هدف: بررسی متون نشان می دهد خودگویی و خودکنترلی از جمله روش های مؤثر در ارتقای سطح سلامت روان و دستیابی به اهداف زندگی است. با توجه به اهمیت ارتقای سطح خودکارآمدی دانش آموزان, این پژوهش با هدف مقایسه بررسی اثربخشی آموزش خودگویی مثبت و خودکنترلی بر خودکارآمدی دانش آموزان دختر پایه دهم انجام شد. مواد و روش ها: پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون در دو گروه آزمایش و کنترل است. جامعه پژوهش دانش آموزان دختر پایه دهم رشته علوم تجربی مدارس دولتی منطقه دو تهران در سال 97-96 بوده است. حجم نمونه 60 نفر بود که با روش نمونه گیری تصادفی ساده و خوشه ای ساده انتخاب شدند و به صورت تصادفی در سه گروه 20 نفری در قالب 2 گروه آزمایش (یک گروه تحت آموزش خودگویی مثبت و گروه دیگر تحت آموزش خودکنترلی) و یک گروه کنترل گمارش شدند. هریک از گروه های آزمایش به مدت 10 هفته آموزش دیدند. به منظور سنجش خودکارآمدی از ابزار خودکارآمدی عمومی شرر و همکاران (1982) استفاده شد. تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 21 و آزمون تحلیل کوواریانس انجام شده است. یافته ها: یافته ها نشان داد آموزش خودگویی مثبت و خودکنترلی باعث افزایش خودکارآمدی عمومی دانش آموزان دختر شده است. همچنین, بین اثربخشی این دو روش تفاوت وجود دارد و تأثیر آموزش خودکنترلی بر خودکارآمدی بیشتری است (0/001>P). نتیجه گیری: با توجه به اثربخشی آموزش های خودگویی مثبت و خودکنترلی بر خودکارآمدی عمومی دانش آموزان, مطلوب است مشاوران و درمان گران در مدارس در زمینه خودگویی مثبت و خودکنترلی هیجانی دوره های آموزشی برگزار کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    سعدی پور، اسماعیل، قلمی، زهرا، و اسدزاده، حسن. (1398). مقایسه اثربخشی آموزش خودگویی مثبت و خودکنترلی بر باورهای خودکارآمدی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه. آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران، 7(2 )، 172-181. SID. https://sid.ir/paper/242407/fa

    Vancouver: کپی

    سعدی پور اسماعیل، قلمی زهرا، اسدزاده حسن. مقایسه اثربخشی آموزش خودگویی مثبت و خودکنترلی بر باورهای خودکارآمدی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه. آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران[Internet]. 1398؛7(2 ):172-181. Available from: https://sid.ir/paper/242407/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل سعدی پور، زهرا قلمی، و حسن اسدزاده، “مقایسه اثربخشی آموزش خودگویی مثبت و خودکنترلی بر باورهای خودکارآمدی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه،” آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران، vol. 7، no. 2 ، pp. 172–181، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/242407/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button