مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

953
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

626
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان آگاهی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در استفاده از منابع اطلاعاتی الکترونیکی

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 68

چکیده

 مقدمه: پایگاه های اطلاعاتی الکترونیکی یکی از مهم ترین منابع کسب اطلاعات عل می بوده و استفاده از این منابع در هر دانشگاه از شاخص های مهم توسعه آن دانشگاه محسوب می شود. این مطالعه با هدف تعیین سطح آگاهی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در استفاده از منابع اطلاعاتی الکترونیکی انجام شد.روش ها: در این مطالعه توصیفی - مقطعی تعداد 250 نفر از دانشجویان رشته های پزشکی, پیراپزشکی, بهداشت و پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در سال 92 با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب و میزان آگاهی و اطلاعات آن ها از منابع اطلاعاتی تحت وب توسط پرسشنامه محقق ساخته که روایی بر اساس اخذ نظرات افراد صاحب نظر و اساتید تخصصی و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ تایید گردید. داده های جمع آوری شده با استفاده از شاخص های آمار توصیفی ( فراوانی, درصد, میانگین) و آمار استنباطی(آزمون کای دو) و از طریق نرم افزار آماری SPSS تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: یافته ها نشان داد که 65 درصد افراد شرکت کننده با کتابخانه دیجیتالی آشنایی نداشتند. میزان آگاهی کلی دانشجویان با منابع اطلاعاتی حدود 46.5 درصد بود. بیشترین بانک اطلاعاتی لاتین مورد استفاده EBSCO با 4/36 درصد و بیشترین بانک اطلاعاتی فارسی مورد استفاده SID با 26.4 درصد بود. بین رشته های مختلف تحصیلی از لحاظ میزان استفاده از منابع اطلاعاتی اختلاف معنی داری مشاهده نشد.نتیجه گیری: نتایج نشان داد که میزان آگاهی دانشجویان در استفاده از منابع اطلاعاتی الکترونیکی موجود در دانشگاه در سطح پایین قرار داشت. برنامه ریزی برای تشویق دانشجویان جهت استفاده بیشتر و بهتر از این منابع ضروری می باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرزانه، اسماعیل، امانی، فیروز، تفرجی، رقیه، و آقایی، میرحسین. (1394). بررسی میزان آگاهی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در استفاده از منابع اطلاعاتی الکترونیکی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 7(2)، 61-68. SID. https://sid.ir/paper/244401/fa

    Vancouver: کپی

    فرزانه اسماعیل، امانی فیروز، تفرجی رقیه، آقایی میرحسین. بررسی میزان آگاهی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در استفاده از منابع اطلاعاتی الکترونیکی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1394؛7(2):61-68. Available from: https://sid.ir/paper/244401/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل فرزانه، فیروز امانی، رقیه تفرجی، و میرحسین آقایی، “بررسی میزان آگاهی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در استفاده از منابع اطلاعاتی الکترونیکی،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 7، no. 2، pp. 61–68، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/244401/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button