Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,264
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

905
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رویکردهای تدریس مبتنی بر سازنده گرایی؛ شیوه مناسب آموزش در علوم پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 78

چکیده

 شیوه انتقال یافته ها و اطلاعات علوم پزشکی به عنوان یک بخش مهم, همیشه از اهمیت زیادی در بین اساتید علوم پزشکی برخوردار بوده است. واقعیت این است تحول در علوم-شناختی و رفتاری شیوه های انتقال و یا آموزش پزشکی را دگرگون ساخته است. دیگر آموزش پزشکی به شیوه سنتی و مبتنی بر کلاس درس جوابگو نیست و شیوه های جدیدی می طلبد. یکی از این رویکردها که شیوه های جدید را در آموزش پزشکی به دنبال آورده است آموزش با رویکرد سازنده گرایی در مقابل آموزش سنتی است. لذا پژوهشگران, آموزش پزشکی را با رویکرد نوین سازنده گرایی بررسی و عناصر این رویکرد را بیان نمودند. روش پژوهش از نوع کتابخانه ای و مقالات در دسترس در حیطه ی رویکردهای تدریس در علوم پزشکی بود. طبق بررسی مقالات موجود یادگیری مبتنی بر مساله, کارآموزی شناختی, نگارش توام با بازاندیشی که اغلب در آموزش بالینی برای کسب بینش در تفکر بالینی دانشجویان مورد استفاده قرار می گیرد از کاربردهای رویکرد سازنده گرا به آموزش پزشکی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عابدینی بلترک، میمنت، منصوری، سیروس، اسدنیا، مهین، و میرزاآقایی، مهدی. (1394). رویکردهای تدریس مبتنی بر سازنده گرایی؛ شیوه مناسب آموزش در علوم پزشکی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 7(1)، 73-78. SID. https://sid.ir/paper/244427/fa

    Vancouver: کپی

    عابدینی بلترک میمنت، منصوری سیروس، اسدنیا مهین، میرزاآقایی مهدی. رویکردهای تدریس مبتنی بر سازنده گرایی؛ شیوه مناسب آموزش در علوم پزشکی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1394؛7(1):73-78. Available from: https://sid.ir/paper/244427/fa

    IEEE: کپی

    میمنت عابدینی بلترک، سیروس منصوری، مهین اسدنیا، و مهدی میرزاآقایی، “رویکردهای تدریس مبتنی بر سازنده گرایی؛ شیوه مناسب آموزش در علوم پزشکی،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 7، no. 1، pp. 73–78، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/244427/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button