سردبیر محترم مجله پژوهش درآموزش علوم پزشکی ارﺳﺎل اﻳﻦ ﻧﺎﻣﻪﻋﻠﻤﻲ در ﺟﻬﺖ ﺗﻮﺟﻪ و اراﺋﻪ ﭘﻴﺸﻨﻬﺎد ﺑﻪ اﺳﺎﺗﻴﺪ محترم علوم پزشکی در خصوص استفاده از فرصت ارزشیابی دانشجو برای آموزش موثر است. همانطور که می دانید سنجش، بخش جدایی ناپذیر فرایند آموزش و یادگیری است و تاثیر مهمی بر نحوه مطالعه و آماده شدن برای امتحان دارد (1). ازجمله اهداف و ضرورت های ارزشیابی، مشخص کردن سطح توانایی ها و آمادگی دانشجو برای یادگیری، برنامه ریزی برای جبران کاستی های مربوط به محتوای از قبل تدریس شده، شروع مناسب فعالیت های یاددهی یادگیری، شناسایی نقاط قوت و ضعف دانشجو در جریان تدریس، مشخص کردن و دادن بازخورد از طرف تصحیح کننده به دانشجو و مطلع کردن دانشجو از سطح عملکرد مورد نیاز می باشد (2)…