مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,997
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,380
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر روش یاددهی- یادگیری ترکیبی بر یادگیری، انگیزش و علاقه به درس آناتومی در دانشجویان علوم پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 71

چکیده

 مقدمه: یادگیری ترکیبی به رویکرد آموزشی اطلاق می شود که در آن تلفیقی از آموزش حضوری و بر خط ارائه می شود. بدین منظور این تحقیق با هدف بررسی مقایسه ای تاثیر روش تدریس ترکیبی بر یادگیری, انگیزش و علاقه به درس آناتومی در دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد صورت گرفت.روش ها: این پژوهش به شیوه نیمه تجربی با پیش آزمون - پس آزمون در سال 1396-1395 بر روی 120 نفر از دانشجویان رشته هوشبری دانشگاه آزاد تهران انجام و روش نمونه گیری خوشه ای بود. یک گروه به عنوان گروه آزمایش (60 نفر) به روش ترکیبی (وب لاگ و چهره به چهره) گروه دیگر به عنوان گواه (60 نفر) به روش متداول (چهره به چهره) آموزش دیدند. جهت سنجش عملکرد دانشجویان از پرسشنامه محقق ساخته در درس آناتومی, پرسشنامه های انگیزش پیشرفت هرمنس و علاقه غلامی استفاده گردید. روایی پرسشنامه ها با استفاده از روایی محتوایی و و پایایی آن ها از طریق ضریب کودرریچاردسون به ترتیب 0.78, 0.89, 0.79 تایید شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی (تحلیل کوواریانس وکولموگروف اسمیرنف) با استفاده از نرم افزار آماری SPSS استفاده گردید.یافته ها: نتایج نشان داد که روش آموزش ترکیبی بر پیشرفت تحصیلی و انگیزش پیشرفت در درس آناتومی درسطح معنی داری 0.01 تاثیر داشته است. از مولفه های انگیزش, بر اساس تفاوت میانگین در پیش آزمون و پس آزمون گروه آزمایش, آموزش ترکیبی بر مقاومت طولانی (3.38) بیشترین تاثیر را داشته است و بر سه مولفه ادراک زمان (0.63), آینده نگری (0.77) و توجه به ملاک شایستگی در انتخاب دوست (0.5) تاثیری نداشته است.نتیجه گیری: مدرسان و برنامه ریزان آموزشی با توجه به اهمیت یادگیری مهارت های مختلف از تلفیق یادگیری الکترونیکی در آموزش جهت افزایش انگیزش و علاقه یادگیرندگان استفاده نمایند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ضرابیان، فروزان. (1397). تاثیر روش یاددهی- یادگیری ترکیبی بر یادگیری, انگیزش و علاقه به درس آناتومی در دانشجویان علوم پزشکی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 10(1 )، 63-71. SID. https://sid.ir/paper/244446/fa

    Vancouver: کپی

    ضرابیان فروزان. تاثیر روش یاددهی- یادگیری ترکیبی بر یادگیری, انگیزش و علاقه به درس آناتومی در دانشجویان علوم پزشکی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1397؛10(1 ):63-71. Available from: https://sid.ir/paper/244446/fa

    IEEE: کپی

    فروزان ضرابیان، “تاثیر روش یاددهی- یادگیری ترکیبی بر یادگیری, انگیزش و علاقه به درس آناتومی در دانشجویان علوم پزشکی،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 10، no. 1 ، pp. 63–71، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/244446/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button