مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,171
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

656
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی راهکارهای کاهش شکاف بین دانش نظری با عملکرد بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 59

چکیده

 مقدمه: فاصله دانش نظری با مراقبت های بالینی یکی از مشکلات اساسی در رشته پرستاری است که در جهت رفع آن راهکار های زیادی ارائه شده است. پژوهش حاضر با هدف بررسی راهکار های کاهش شکاف بین دانش نظری با عملکرد بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال 1393 انجام شد.روش ها: پژوهش حاضر از نوع توصیفی- تحلیلی است که بر روی 200 نفر از دانشجویان دوره کارشناسی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز به روش نمونه گیری در دسترس صورت گرفت. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته ای بود که پس از تایید روایی و پایایی به بررسی راهکار های کاهش شکاف بین دانش نظری با عملکرد بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری در سه بعد مربی, دانشجو و برنامه ریزی آموزشی پرداخت. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون های t مستقل, آنالیز واریانس یک طرفه انجام گردید.یافته ها: میانگین نمره کل کسب شده برای راهکار های ارائه شده در جهت کاهش شکاف دانش نظری با عملکرد بالینی 3.75±0.36 بود. نتایج نشان داد که در میان عوامل مربوط به مربی, دانشجو و برنامه ریزی آموزشی به ترتیب, استفاده از روش های نوین آموزشی توسط مربیان پرستاری با میانگین نمره 4.2±0.98, داشتن علاقه به رشته پرستاری با میانگین نمره 3.87±0.74 و به کار گیری مربیان با صلاحیت بالینی و علمی در بالین با میانگین نمره 4.4±1.07 به عنوان مهم ترین راه کارها عنوان شدند.نتیجه گیری: با توجه به شکاف بین دانش نظری با عملکرد بالینی, اتخاذ راهکار های مناسب در سه بعد مربی, دانشجو و برنامه ریزی آموزشی در جهت حذف یا کاهش فاصله بین دانش نظری و عملکرد بالینی در رشته پرستاری ضروری به نظر می رسد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خدایی، علیرضا، منصوریان، معصومه، گنجه ای، ساسان، و عسگری، هادی. (1395). بررسی راهکارهای کاهش شکاف بین دانش نظری با عملکرد بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 8(2 )، 49-59. SID. https://sid.ir/paper/244472/fa

    Vancouver: کپی

    خدایی علیرضا، منصوریان معصومه، گنجه ای ساسان، عسگری هادی. بررسی راهکارهای کاهش شکاف بین دانش نظری با عملکرد بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1395؛8(2 ):49-59. Available from: https://sid.ir/paper/244472/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا خدایی، معصومه منصوریان، ساسان گنجه ای، و هادی عسگری، “بررسی راهکارهای کاهش شکاف بین دانش نظری با عملکرد بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 8، no. 2 ، pp. 49–59، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/244472/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button