مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

850
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

603
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر انطباق آموزش نظری و بالینی پرستاری از دیدگاه مدرسان و دانشجویان پرستاری (دانشگاه علوم پزشکی تبریز)

صفحات

 صفحه شروع 24 | صفحه پایان 28

چکیده

 سابقه ‏‏و‏ هدف: تسط اصول و قوانین حاکم بر محیط های آموزش بالینی مانع از اتخاذ یک دیدگاه فردی نسبت به درمان بیماران, که دانشجویان پرستاری بطور نظری در دوره های آموزش دانشگاهی فراگرفته اند, می گردد و این امر از توسعه و گسترش علوم نظری پرستاری که در حقیقت منشای توسعه و پیشرفت علوم بالینی است جلوگیری می کند. این مطالعه به منظور بررسی عوامل موثر بر انطباق آموزش نظری و بالینی انجام گرفت.مواد ‏و روشها: این مطالعه توصیفی ـ تحلیلی بر روی کلیه مدرسان پرستاری شاغل (30 نفر) و دانشجویان سال آخر کارشناسی پرستاری مشغول به تحصیل (44 نفر) در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام شد. اطلاعات از طریق پرسشنامه جمع آوری و با استفاده از آزمون کای دو و ضریب همبستگی چوروف مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: از دیدگاه هر دو گروه «میزان تحصیلات مدرسان پرستاری», «علاقه دانشجویان پرستاری به رشته تحصیلی خود», «افزایش سطح علمی پرستاران بالینی با ایجاد دوره های باز آموزی», «ارزشیابی بالینی دانشجویان درحین کارآموزی بالینی» موثرترین عوامل بر انطباق آموزش نظری و بالینی پرستاری بودند. در 22.5% موارد همبستگی معنی دار آماری را نشان داد و در 77.5% موارد همبستگی معنی دار دیده نشد.نتیجه گیری: با توجه به نتایج این مطالعه ارزشیابی بالینی دانشجویان در حین کارآموزی بالینی می تواند شکاف بین آموزش نظری و بالینی پرستاری را از میان بردارد. با نزدیک شدن دیدگاه های مدرسان و دانشجویان پرستاری بهتر می‎توان به رفع موانع موجود اقدام نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهدی پورزارع، نسرین، ارتقایی، وجیهه، فتحی آذر، اسکندر، صفاییان، عبدالرسول، و فلاح، اسماعیل. (1382). عوامل موثر بر انطباق آموزش نظری و بالینی پرستاری از دیدگاه مدرسان و دانشجویان پرستاری (دانشگاه علوم پزشکی تبریز) . مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل، 5(2 (ویژه نامه آموزش پزشکی))، 24-28. SID. https://sid.ir/paper/72972/fa

    Vancouver: کپی

    مهدی پورزارع نسرین، ارتقایی وجیهه، فتحی آذر اسکندر، صفاییان عبدالرسول، فلاح اسماعیل. عوامل موثر بر انطباق آموزش نظری و بالینی پرستاری از دیدگاه مدرسان و دانشجویان پرستاری (دانشگاه علوم پزشکی تبریز) . مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل[Internet]. 1382؛5(2 (ویژه نامه آموزش پزشکی)):24-28. Available from: https://sid.ir/paper/72972/fa

    IEEE: کپی

    نسرین مهدی پورزارع، وجیهه ارتقایی، اسکندر فتحی آذر، عبدالرسول صفاییان، و اسماعیل فلاح، “عوامل موثر بر انطباق آموزش نظری و بالینی پرستاری از دیدگاه مدرسان و دانشجویان پرستاری (دانشگاه علوم پزشکی تبریز) ،” مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل، vol. 5، no. 2 (ویژه نامه آموزش پزشکی)، pp. 24–28، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/72972/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button