مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

836
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه دو روش آموزشی چهره به چهره و پمفلت در افزایش آگاهی و عملکرد از عوامل خطر ایجاد کننده بیماری های قلبی و عروقی در دختران دبیرستانی

صفحات

 صفحه شروع 8 | صفحه پایان 15

چکیده

 مقدمه: در حال حاضر بیماری های قلبی و عروقی شایع ترین علت مرگ و میر در کشور ما محسوب می شوند و بایستی در جهت آگاه سازی افراد با ریسک فاکتورهای ایجاد کننده این بیماری ها تلاش نمود. هدف از این تحقیق مقایسه دو روش آموزش چهره به چهره و پمفلت در افزایش آگاهی از عوامل خطر ایجاد کننده بیماری های قلبی و عروقی در دختران دبیرستانی شهر کاشان بود.روش ها: در این مطالعه نیمه تجربی 150 نفر از دانش آموزان دختر دبیرستانی با روش نمونه گیری چند مرحله ای تصادفی در سال 1390 مورد مطالعه قرار گرفتند, نمونه ها در دو گروه با شیوه های آموزشی چهره به چهره و پمفلت قرار گرفتند و میزان آگاهی و عملکرد آن ها قبل و بعد از مداخله و یک ماه بعد از طریق پرسشنامه سنجیده شد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و آزمون های تی و آنالیز کوواریانس مورد مقایسه قرار گرفت.یافته ها: درهر دو گروه بین نمره آگاهی پیش آزمون و پس آزمون اختلاف معنا داری وجود داشت (p<0.05) اما شدت این اختلاف در گروه اول بیشتر (2.2±3.17 به 1.74) بود. طبق مطالعات آماری بین نمره پیش آزمون و یک ماه بعد در بخش آگاهی و عملکرد هر گروه تنها در گروه اول, اختلاف معنا دار بود (آگاهی p<0.05 و عملکرد (p<0.05ولی در نمرات آگاهی و عملکرد پس آزمون و یک ماه بعد تفاوت آماری معنا داری مشاهده نشد.نتیجه گیری: در این مطالعه مشخص گردید روش آموزش چهره به چهره, در مقایسه با روش پمفلت تاثیرگذارتر بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رمضانی، یداله، اکبری، حسین، و مباشری، محمود. (1392). مقایسه دو روش آموزشی چهره به چهره و پمفلت در افزایش آگاهی و عملکرد از عوامل خطر ایجاد کننده بیماری های قلبی و عروقی در دختران دبیرستانی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 5(2)، 8-15. SID. https://sid.ir/paper/244530/fa

    Vancouver: کپی

    رمضانی یداله، اکبری حسین، مباشری محمود. مقایسه دو روش آموزشی چهره به چهره و پمفلت در افزایش آگاهی و عملکرد از عوامل خطر ایجاد کننده بیماری های قلبی و عروقی در دختران دبیرستانی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1392؛5(2):8-15. Available from: https://sid.ir/paper/244530/fa

    IEEE: کپی

    یداله رمضانی، حسین اکبری، و محمود مباشری، “مقایسه دو روش آموزشی چهره به چهره و پمفلت در افزایش آگاهی و عملکرد از عوامل خطر ایجاد کننده بیماری های قلبی و عروقی در دختران دبیرستانی،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 5، no. 2، pp. 8–15، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/244530/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button