مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,149
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

834
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه رشد مسیر شغلی و اهمال کاری دانشجویان دارای اختلال بیش فعالی / کم توجهی با دانشجویان نرمال

صفحات

 صفحه شروع 50 | صفحه پایان 57

چکیده

 مقدمه: اهمال کاری یک عادت رفتاری شایع در بین افراد است و پژوهش ها حاکی از آن است که یکی از عوامل به وجودآورنده و تشدیدکننده اهمال کاری, تکانشی بودن است که یکی از نشانه های اختلال بیش فعالی / کم توجهی است. از طرفی دیگر با توجه به اهمیت شغل در زندگی افراد که در طول مسیر شغلی آنان قرار دارد, این مطالعه با هدف مقایسه رشد مسیر شغلی و اهمال کاری دانشجویان بیش فعال / کم توجه و دانشجویان نرمال دانشگاه اصفهان انجام شد.روش ها : روش این پژوهش علی - مقایسه ایی است. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان کارشناسی دانشگاه اصفهان بود, که تعداد 220 نفر, به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ایی انتخاب شدند و به وسیله پرسشنامه رشد مسیر شغلی, پرسشنامه اهمال کاری و مقیاس درجه بندی وندر یوتا در سه گروه بیش فعال / کم توجه, مشکوک به بیش فعالی / کم توجهی و نرمال مورد مقایسه قرار گرفتند. این پرسشنامه ها از روایی و پایایی مطلوب برخوردار بودند. داده ها از طریق آمار توصیفی شامل میانگین, انحراف معیار و در سطح آمار استنباطی با روش تحلیل واریانس تک متغیره با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: تحلیل واریانس تک متغیره نشان داد که بین میانگین رشد مسیر شغلی دانشجویان بیش فعال / کم توجه, مشکوک با نرمال تفاوت معنی دار وجود ندارد (p=0.25, F=1.38). در حالیکه میانگین اهمال کاری دانشجویان بیش فعال / کم توجه و مشکوک به طور معناداری بیشتر از اهمال کاری دانشجویان نرمال بود(p<0.01, F=6.47).نتیجه گیری: یافته ها نشان داد که اختلال بیش فعالی / کم توجهی بر میزان اهمال کاری دانشجویان تاثیرگذار است. لذا درمان دارویی و نیز مداخلات آموزشی در زمینه کنترل اهمال کاری برای بهبود عملکرد این دانشجویان پیشنهاد می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فدایی، مرضیه، نیل فروشان، پریسا، و صادقی، احمد. (1394). مقایسه رشد مسیر شغلی و اهمال کاری دانشجویان دارای اختلال بیش فعالی / کم توجهی با دانشجویان نرمال. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 7(3)، 50-57. SID. https://sid.ir/paper/244540/fa

    Vancouver: کپی

    فدایی مرضیه، نیل فروشان پریسا، صادقی احمد. مقایسه رشد مسیر شغلی و اهمال کاری دانشجویان دارای اختلال بیش فعالی / کم توجهی با دانشجویان نرمال. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1394؛7(3):50-57. Available from: https://sid.ir/paper/244540/fa

    IEEE: کپی

    مرضیه فدایی، پریسا نیل فروشان، و احمد صادقی، “مقایسه رشد مسیر شغلی و اهمال کاری دانشجویان دارای اختلال بیش فعالی / کم توجهی با دانشجویان نرمال،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 7، no. 3، pp. 50–57، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/244540/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button