مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

497
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

553
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ویژگی های روان سنجی نسخه فارسی ابزار ارزیابی یادگیری مادام العمر به روش کمترین مربعات وزنی

صفحات

 صفحه شروع 20 | صفحه پایان 26

چکیده

 مقدمه: امروزه تربیت نیروی انسانی کارآمد و فراهم کردن زمینه های تحقق ایده یادگیری مادام العمر از جمله وظایف اصلی دانشگاه ها محسوب می گردد. هدف مطالعه ی حاضر بررسی روان سنجی نسخه فارسی ابزار ارزیابی یادگیری مادام العمر به روش کمترین مربعات وزنی است. روش بررسی: مطالعه ی حاضر از نوع روش شناختی و روان سنجی می باشد. ابزار مورد استفاده نسخه ی فارسی JeffSPLL بود. نمونه مورد مطالعه 171 نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بودند. برای بررسی ساختار عاملی پرسشنامه با در نظر گرفتن مقیاس ترتیبی برای داده ها از روش کمترین مربعات وزنی به سه روش WLS, WLSM, WLSMV استفاده شد و شاخص های RMSEA و CFI و TLI برای بررسی مناسبت مدل بکار گرفته شدند. تحلیل های آماری با نرم افزارMPlus نسخه ی 6 انجام شد. یافته ها: نتایج حاصل از تحلیل عاملی تاییدی به روش WLSMV نشان داد شاخص RMSEA برابر بود با 0/1. شاخص های CFI و TLI به ترتیب برابر بودند با 0/91 و0/9. بنابراین الگوی چهار عاملی مورد تایید قرار گرفت. نتیجه گیری: پژوهش حاضر نشان داد نسخه فارسی JeffSPLL همانند نسخه اصلی ابزار دارای چهار عامل انگیزه یادگیری تخصصی, فعالیت های علمی, توجه به فرصت های یادگیری و مهارت های تکنیکی در جستجوی اطلاعات است, لذا می تواند برای ارزیابی یادگیری مادام العمر در جامعه کارکنان علوم پزشکی فارسی زبان مورد استفاده قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمی، فاطمه زهرا، بخشی، محدثه، عبدالهی، محبوبه، و حسینی، زهره. (1397). بررسی ویژگی های روان سنجی نسخه فارسی ابزار ارزیابی یادگیری مادام العمر به روش کمترین مربعات وزنی. مجله دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، 6(1 )، 20-26. SID. https://sid.ir/paper/244735/fa

    Vancouver: کپی

    کریمی فاطمه زهرا، بخشی محدثه، عبدالهی محبوبه، حسینی زهره. بررسی ویژگی های روان سنجی نسخه فارسی ابزار ارزیابی یادگیری مادام العمر به روش کمترین مربعات وزنی. مجله دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه[Internet]. 1397؛6(1 ):20-26. Available from: https://sid.ir/paper/244735/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه زهرا کریمی، محدثه بخشی، محبوبه عبدالهی، و زهره حسینی، “بررسی ویژگی های روان سنجی نسخه فارسی ابزار ارزیابی یادگیری مادام العمر به روش کمترین مربعات وزنی،” مجله دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، vol. 6، no. 1 ، pp. 20–26، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/244735/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button