مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,511
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,048
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان آمادگی دانشجویان جهت استفاده از فناوری یادگیری الکترونیکی

صفحات

 صفحه شروع 60 | صفحه پایان 66

چکیده

 هدف: توسعه فناوری اطلاعات در آموزش, موجب گسترش استفاده از شیوه های جدید آموزش و یادگیری در دانشگاهها گردیده است. اجرای پروژه های یادگیری الکترونیکی در دانشگاههای کشور و بررسی پیش نیازها و میزان آمادگی یادگیرندگان جهت حضور فعال در محیط یادگیری الکترونیکی مستلزم مطالعاتی گسترده در این زمینه می باشد. لذا این پژوهش با هدف بررسی میزان آمادگی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زابل جهت استفاده از نظام یادگیری الکترونیکی انجام گرفت.روش بررسی: پژوهش حاضر از نوع توصیفی – تحلیلی بود که به صورت مقطعی در سال تحصیلی 1394-1393 انجام گرفت. جامعه پژوهش, دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زابل بودند که تعداد 300 نفر از آنها با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بود. داده ها پس از جمع  آوری با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی در نرم افزارSPSS  مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج پژوهش حاضر نشان داد که میانگین شاخصهای میزان آمادگی جهت استفاده از یادگیری الکترونیکی به ترتیب در بعد دسترسی به فناوری 10.92, مهارتها و ارتباطات پیوسته 32.86, انگیزش 9.52, توانایی یادگیری از طریق رسانه ها 11.17, گفتگوهای گروهی اینترنتی 10.77 و مسائل مهم جهت موفقیت در یادگیری الکترونیکی 18.23 بود. همچنین, بین میزان آمادگی دانشجویان و مقطع تحصیلی رابطه معناداری وجود داشت (p=0.01). نتیجه گیری: بر اساس یافته های پژوهش حاضر, نبود زیرساخت های مناسب فناوری جهت استفاده از یادگیری الکترونیکی موجب شد تا تنها 32.3 درصد از دانشجویان آمادگی در سطح خوب جهت استفاده از نظام یادگیری الکترونیکی داشته باشند. لذا می توان نتیجه گرفت که برای پیاده سازی و بکارگیری موثر یادگیری الکترونیکی ابتدا باید ابعاد مختلف مورد بررسی در این پژوهش, بهبود و ارتقاء یابد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

شهنوازی، عاطفه، مهرآیین، اسماعیل، باقری، سمیه، میری، زهرا، و محمدقاسمی، مصطفی. (1396). بررسی میزان آمادگی دانشجویان جهت استفاده از فناوری یادگیری الکترونیکی. علوم پیراپزشکی و توانبخشی مشهد، 6(3)، 60-66. SID. https://sid.ir/paper/245275/fa

Vancouver: کپی

شهنوازی عاطفه، مهرآیین اسماعیل، باقری سمیه، میری زهرا، محمدقاسمی مصطفی. بررسی میزان آمادگی دانشجویان جهت استفاده از فناوری یادگیری الکترونیکی. علوم پیراپزشکی و توانبخشی مشهد[Internet]. 1396؛6(3):60-66. Available from: https://sid.ir/paper/245275/fa

IEEE: کپی

عاطفه شهنوازی، اسماعیل مهرآیین، سمیه باقری، زهرا میری، و مصطفی محمدقاسمی، “بررسی میزان آمادگی دانشجویان جهت استفاده از فناوری یادگیری الکترونیکی،” علوم پیراپزشکی و توانبخشی مشهد، vol. 6، no. 3، pp. 60–66، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/245275/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button