مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

8,342
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

5,331
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر روش تدریس 5E بر یادگیری و خلاقیت دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 60

چکیده

 هدف تحقیق حاضر, بررسی تاثیر روش تدریس 5E بر یادگیری و خلاقیت دانش آموزان است. این پژوهش بر اساس هدف از نوع تحقیقات کاربردی است. روش پژوهش حاضر شبه تجربی از نوع طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل نابرابر است. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی دانش آموزان پسر پایه سوم متوسطه مدارس دولتی شهر روانسر در سال تحصیلی 1393- 1392 است. روش نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای است که حجم نمونه گروه آزمایشی 30 نفر و گروه گواه 30 نفر است. ابزار گردآوری داده ها, آزمون خلاقیت عابدی است که پایایی آن با روش آلفای کرونباخ 0.69 به دست آمده و روایی آن, با همسانی درونی مشخص شده است, در آن از نظر متخصصان نیز استفاده شد. آزمون پیشرفت تحصیلی محقق ساخته بود که پایایی آن 0.79 به دست آمد و روایی این آزمون بر اساس روش روایی محتوایی مشخص شد. پیش از شروع نیم سال آزمون پیشرفت تحصیلی و خلاقیت بر روی دانش آموزان اجرا شد و پس از آن, روش تدریس سنتی و روش تدریس 5E در پایان نیم سال آزمون پیشرفت تحصیلی و خلاقیت بر روی دانش آموزان دو گروه اجرا شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و آمار استنباطی (تحلیل کوواریانس چندمتغیره) استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که استفاده از روش تدریس 5E در رشد یادگیری و خلاقیت دانش آموزان به طور معناداری موثرتر از روش آموزش سنتی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، احمد، رسولی، بهنام، اسلام پناه، مریم، و احمدی، فواد. (1393). تاثیر روش تدریس 5E بر یادگیری و خلاقیت دانش آموزان. مهندسی آموزشی: تکنولوژی و طراحی آموزشی، 3(4)، 45-60. SID. https://sid.ir/paper/246971/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی احمد، رسولی بهنام، اسلام پناه مریم، احمدی فواد. تاثیر روش تدریس 5E بر یادگیری و خلاقیت دانش آموزان. مهندسی آموزشی: تکنولوژی و طراحی آموزشی[Internet]. 1393؛3(4):45-60. Available from: https://sid.ir/paper/246971/fa

    IEEE: کپی

    احمد احمدی، بهنام رسولی، مریم اسلام پناه، و فواد احمدی، “تاثیر روش تدریس 5E بر یادگیری و خلاقیت دانش آموزان،” مهندسی آموزشی: تکنولوژی و طراحی آموزشی، vol. 3، no. 4، pp. 45–60، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/246971/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button