Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

18,842
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

انواع یادگیری و روشهای مناسب تدریس

صفحات

 صفحه شروع 56 | صفحه پایان 56

چکیده

 مقدمه و هدف: بدون تردید یادگیری یکی از مهم ترین فرایندهای روانی است, یادگیری فرایند تغییر رفتار کم و بیش دایمی است که از طریق آنچه در جهان اطراف ما رخ می دهد و به وسیله آنچه ما انجام می دهیم یا مشاهده می کنیم ایجاد می شود. یادگیری انواع گوناگونی دارد که از نظر پیچیدگی با یکدیگر متفاوتند ولی این بدان معنی نیست که یکی بهتر از انواع دیگر است چرا که انسان نمی تواند بدون کسب یادگیری عمیق انواع ساده تر آن از سطوح پیچیده تر یادگیری بهره مند گردد. انواع ساده تر یادگیری از قبیل اطلاعات کلامی (Verbal Information)  بلوکهای سازنده گونه های پیچیده تر یادگیری نظیر حل مساله (Problem-Learning) و روشهای شناختی (Cognitive Strategies) می باشند. باید در نظر داشت که اهداف متفاوت آموزشی انواع مختلف یادگیری را می طلبند و اگر چه شاید بتوان اطلاعات کلامی را از طریق تحقیق (Inquiry) یا یادگیری عملی (Action Learning) یا داد. اما روشن است که اینها روشهای موثری برای این نوع دانش نیستند.بحث و نتیجه گیری: در آموزش پرستاری لازم است به تمامی انواع یادگیری شامل نگرش (Attitude), مهارتهای ذهنی (Intellctual Skills), مهارتهای حرکتی (Motor Skills), اطلاعات کلامی (Verbal Information) و یادگیری روشهای شناختی (Cognitive strategy) اهتمام جدی ورزید, لذا آشنایی مدرسین و مربیان پرستاری با انواع یادگیری (طیف یادگیری) و روشهای تدریس مناسب برای هر یک از آنها ضرورت دارد. در این مقاله طیف یادگیری معرفی, و برای هر یک از انواع یادگیری روش مناسب پیشنهاد شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نگارنده، رضا، و خاک زادی، حسن. (1382). انواع یادگیری و روشهای مناسب تدریس. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 3((ویژه نامه 10))، 56-56. SID. https://sid.ir/paper/451875/fa

    Vancouver: کپی

    نگارنده رضا، خاک زادی حسن. انواع یادگیری و روشهای مناسب تدریس. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1382؛3((ویژه نامه 10)):56-56. Available from: https://sid.ir/paper/451875/fa

    IEEE: کپی

    رضا نگارنده، و حسن خاک زادی، “انواع یادگیری و روشهای مناسب تدریس،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 3، no. (ویژه نامه 10)، pp. 56–56، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/451875/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا