مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,037
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

707
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش تریاژ مبتنی بر مدل تثبیت موقعیت بر رضایت شغلی پرستاران اورژانس: یک مطالعه کارآزمایی بالینی

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 35

چکیده

 زمینه و هدف: تریاژ یکی از مهمترین عملکردهای بالینی پرستاران بخش اورژانس می باشد که تسلط یافتن به این عملکرد می تواند روند تثبیت موقعیت را در این بخش در پی داشته باشد. این مطالعه با هدف بررسی تاثیر آموزش تریاژ مبتنی بر مدل تثبیت موقعیت, بر رضایت شغلی پرستاران انجام شده است.روش بررسی: در این مطالعه کارآزمایی بالینی که به صورت نیمه تجربی در سال 1392 انجام شد, 34 پرستار مرد بخش اورژانس بیمارستان نظامی منتخب که مسوول انجام تریاژ بودند, وارد مطالعه شدند و رضایت شغلی آنان قبل از مداخله ثبت گردید. سپس آموزش تریاژ با استفاده از وسایل کمک آموزشی (اسلاید و پمفلیت) و همچنین به صورت آموزش چهره به چهره به مدت یک هفته, به پرستاران دخیل در تریاژ داده شد و تریاژ به شیوه علمی با حضور محقق طی یک هفته انجام شد. پس از یک هفته مجددا رضایت شغلی شرکت کنندگان در مطالعه ثبت شد.یافته ها: رضایت شغلی پرستاران شرکت کننده در مطالعه بعد از انجام مداخله آموزش تریاژ مبتنی بر مدل تثبیت موقعیت افزایش یافت. به طوری که قبل از مداخله میزان رضایت شغلی آنان 68.00±13.00 بود که پس از مداخله به 71.44±11.80 تغییر یافت و این اختلاف از نظر آماری معنی دار بود (p<0.01). همچنین رضایت شغلی با سابقه کار پرستاری و وضعیت تاهل ارتباط معنی داری داشت (p<0.05).نتیجه گیری: در این مطالعه آموزش تریاژ به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار بر رضایت شغلی پرستاران معرفی گردید, لذا بر آموزش پرستاران در زمینه های تخصصی خصوصا تریاژ تاکید می گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علی زاده، عزیزاله، محمودی، حسین، خاقانی زاده، مرتضی، و سیرتی نیر، مسعود. (1393). تاثیر آموزش تریاژ مبتنی بر مدل تثبیت موقعیت بر رضایت شغلی پرستاران اورژانس: یک مطالعه کارآزمایی بالینی. بالینی پرستاری و مامایی، 3(3)، 29-35. SID. https://sid.ir/paper/247036/fa

    Vancouver: کپی

    علی زاده عزیزاله، محمودی حسین، خاقانی زاده مرتضی، سیرتی نیر مسعود. تاثیر آموزش تریاژ مبتنی بر مدل تثبیت موقعیت بر رضایت شغلی پرستاران اورژانس: یک مطالعه کارآزمایی بالینی. بالینی پرستاری و مامایی[Internet]. 1393؛3(3):29-35. Available from: https://sid.ir/paper/247036/fa

    IEEE: کپی

    عزیزاله علی زاده، حسین محمودی، مرتضی خاقانی زاده، و مسعود سیرتی نیر، “تاثیر آموزش تریاژ مبتنی بر مدل تثبیت موقعیت بر رضایت شغلی پرستاران اورژانس: یک مطالعه کارآزمایی بالینی،” بالینی پرستاری و مامایی، vol. 3، no. 3، pp. 29–35، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/247036/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button