Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

838
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

628
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان رضایتمندی مراجعین از مرکز بهداشتی درمانی شهری وابسته به یگان نظامی منتخب در سال 1394

صفحات

 صفحه شروع 299 | صفحه پایان 305

چکیده

 زمینه و هدف: رضایتمندی مراجعین از مهم ترین ارکان ارزشیابی و مولفه های کیفیت خدمات مراکز بهداشتی, درمانی محسوب می گردد. در این پژوهش میزان رضایتمندی کارکنان و خانواده آنان از مرکز بهداشتی درمانی شهری در یگان نظامی منتخب مورد ارزیابی قرار گرفت.روش ها: پژوهش حاضر به روش مقطعی- توصیفی بر روی 387 مراجعه کننده به مرکز بهداشتی–درمانی شهری یگان نظامی منتخب در شهر بجنورد در سال 1394 انجام گردید. جامعه آماری کارکنان و خانواده های آنان بودند که با روش نمونه گیری در دسترس به مدت دو هفته موردبررسی قرار گرفتند. جهت جمع آوری داده ها از پرسش های جمعیت شناختی و از پرسشنامه رضایتمندی محقق ساخته روا و پایا مربوط به بخش های مختلف درمانگاه که شامل درمانگاه های عمومی و تخصصی, آزمایشگاه و دندانپزشکی بود, انجام شد. یافته ها توسط برنامه آماری SPSS 16 تجزیه وتحلیل گردید.یافته ها: از 387 نمونه مورد مطالعه, %53.7 از مراجعین مرد و ازنظر عضویت %56.4 سرباز بودند. در مجموع %74.42 مراجعین از خدمات درمانی رضایت داشتند. این میزان در درمانگاه های عمومی و تخصصی %77.42, آزمایشگاه %77.86 و دندانپزشکی 68% بود. بیشترین درصد رضایت مندی مربوط به بازنشستگان با %72.9 و کم ترین درصد به خانواده کارکنان %66.99 است. بیشترین رضایت از رفتار کارکنان دندانپزشکی %95.2 و کم ترین میزان رضایت %53.5 مربوط به ساعت حضور متخصصان بود.نتیجه گیری: میزان رضایتمندی از درمانگاه های عمومی, تخصصی و پاراکلینیک خوب بود. این میزان در بخش دندانپزشکی در حد متوسط بود. بنابراین می توان با اصلاح روند پذیرش, حضور به موقع متخصصان, ارائه خدمت به موقع و باکیفیت, توجه به ارتباط موثر, اطلاع رسانی به موقع و شفاف, تامین رضایت کارکنان متخصص و مجرب به نقطه مطلوب نزدیک شد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

غلامی، حمیدرضا، محمودی، حسین، سرابندی، حسن، و برجی، عیسی. (1396). بررسی میزان رضایتمندی مراجعین از مرکز بهداشتی درمانی شهری وابسته به یگان نظامی منتخب در سال 1394. مجله طب نظامی، 19(3 )، 299-305. SID. https://sid.ir/paper/61964/fa

Vancouver: کپی

غلامی حمیدرضا، محمودی حسین، سرابندی حسن، برجی عیسی. بررسی میزان رضایتمندی مراجعین از مرکز بهداشتی درمانی شهری وابسته به یگان نظامی منتخب در سال 1394. مجله طب نظامی[Internet]. 1396؛19(3 ):299-305. Available from: https://sid.ir/paper/61964/fa

IEEE: کپی

حمیدرضا غلامی، حسین محمودی، حسن سرابندی، و عیسی برجی، “بررسی میزان رضایتمندی مراجعین از مرکز بهداشتی درمانی شهری وابسته به یگان نظامی منتخب در سال 1394،” مجله طب نظامی، vol. 19، no. 3 ، pp. 299–305، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/61964/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا