مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,302
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

660
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش الگوی آموزشی چرخه چهار مرحله ای یادگیری در آموزش دروس اطلاعاتی

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 108

چکیده

 پژوهش محوری در تدریس در سال های اخیر به ادبیات روش تدریس وارد شده است و تحقیق عملی بعنوان یکی از بارزترین ابزار پژوهش در تدریس مورد استفاده قرار می گیرد. تحقیق حاضر تلاشی است تا با استناد به الگوی معرفی شده آهرن, برانت و لی تحقیق عملی را در محیط آموزشی دانشکده پلیس امنیت عمومی ناجا سنجش نموده و بر این اساس به نتیجه گیری بپردازد. در این مطالعه از روش تحقیق عملی استفاده شده, که از نوع تحقیقات کیفی است. با استناد به این روش تحقیق, محقق الگوی مورد نظر را در یکی از دروس ارائه شده به دانشجویان رسته اطلاعات پیاده سازی و سنجش می نماید. در جمع آوری داده ها از روش های مشاهده, مصاحبه و بررسی اسنادی و در تحلیل آنها از روش تجزیه و تحلیل محتوا استفاده شده است. یافته های تحقیق نشان می دهد الگوی پیشنهاد شده با مشخصات فیزیکی محیط آموزشی, شخصیت فراگیران و اهداف آموزشی متون اطلاعات و امنیت منطبق بوده و بنابه روش ارزیابی پیشنهاد شده و آزمون این شیوه بازدهی لازم را در یادگیری فراگیران نشان می دهد. بر این اساس می توان گفت که ایفای نقش معلم پژوهش محور در تدریس دروس اطلاعاتی با استناد به الگوی آهرن و همکاران می تواند در تدریس سایر متون این رشته موثر بوده و مورد آزمون قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نجار، رضا، نجارباغسیاه، رسول، و فرهمند، حمیدرضا. (1393). سنجش الگوی آموزشی چرخه چهار مرحله ای یادگیری در آموزش دروس اطلاعاتی. پژوهش های اطلاعاتی و جنایی، 9(1 (مسلسل 33))، 91-108. SID. https://sid.ir/paper/249190/fa

    Vancouver: کپی

    نجار رضا، نجارباغسیاه رسول، فرهمند حمیدرضا. سنجش الگوی آموزشی چرخه چهار مرحله ای یادگیری در آموزش دروس اطلاعاتی. پژوهش های اطلاعاتی و جنایی[Internet]. 1393؛9(1 (مسلسل 33)):91-108. Available from: https://sid.ir/paper/249190/fa

    IEEE: کپی

    رضا نجار، رسول نجارباغسیاه، و حمیدرضا فرهمند، “سنجش الگوی آموزشی چرخه چهار مرحله ای یادگیری در آموزش دروس اطلاعاتی،” پژوهش های اطلاعاتی و جنایی، vol. 9، no. 1 (مسلسل 33)، pp. 91–108، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/249190/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button